چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

58 درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دانشکده علوم پزشکی لارستان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند

سرپرست مرکز بهداشت لارستان با بیان اینکه در حال حاضر، ۵۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دانشکده علوم پزشکی لارستان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، گفت: در…

سرپرست مرکز بهداشت لارستان با بیان اینکه در حال حاضر، ۵۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دانشکده علوم پزشکی لارستان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، گفت: در صورت عدم استقبال مردم از واکسن، محدودیت ها تا پایان پاییز ادامه خواهد داشت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر حسن فزونی، اظهار داشت: تا پایان روز جمعه (۹ مهرماه)، ۵۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دانشکده علوم پزشکی لارستان (شهرستان های لارستان، خنج و اوز) دوز اول و ۲۷ درصد از آن ها دوز دوم را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: در کل جمعیت تحت پوشش مجموعه علوم پزشکی لارستان، ۲۸ هزار دوز اول باید تزریق شود تا جمعیتِ واکسینه شده دوز اول در رده سنی بالای ۱۲ سال، به بیش از ۷۰ درصد برسد؛ همچنین اگر ۹۴ هزار دوز دوم تزریق شود، جمعیت بالای ۱۲ سال که واکسیناسیون آن ها کامل شده است بالای ۷۰ درصد خواهد بود، یعنی جمعا ۱۲۲ هزار دوز لازم است.

سرپرست مرکز بهداشت لارستان افزود: با توجه به اینکه در مجموعه علوم پزشکی لارستان، ظرفیت تزریق روزانه به بالای ۱۵ هزار دوز رسیده است، اگر تامین واکسن ادامه دار باشد و استقبال مردم افزایش یابد، این توان را داریم که در کمتر از ۱۰ روز تعداد دوز لازم را تزریق کنیم و درصد واکسیناسیون کامل بالای ۱۲ سال را به بالای ۷۰ درصد برسانیم.

دکتر فزونی خاطرنشان کرد: با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد از جمله فاصله اجتناب ناپذیر بین دوز اول و دوم، تمایل و انتظار مردم برای نوع خاصی از واکسن و متاسفانه اخیرا عدم استقبال مردم، این بازه زمانی طولانی تر خواهد شد و تا پایان آبان یا حتی اواسط آذر نباید انتظار درصد واکسیناسیون کامل بالای ۷۰ درصد را داشت و این بدان معنی است که تا پایان پاییز همچنان محدودیت ها وجود دارد و بازگشایی اماکن عمومی و تجمعی بسیار دشوار است و کوچکترین بی احتیاطی ما را در معرض موج ششم قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: از همه مردم عزیز تقاضا دارم با توجه به موجود بودن واکسن، در اسرع وقت جهت دریافت واکسن مراجعه کنند تا هم خود ایمن شوند و هم شاهد قطع زنجیره ویروس در جامعه باشیم و محدودیت ها به زودی رفع شوند.

سرپرست مرکز بهداشت لارستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است واکسن به زودی فروشی شود گفت: در حال حاضر، به صورت رسمی و مکتوب در این رابطه چیزی نداریم و هر چه هست در حد شنیده و شفاهی است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “58 درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دانشکده علوم پزشکی لارستان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند”

  1. 2 گفت:

    واکسن بزنید تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود!!!!!حدود ۲۰۰۰۰ نفری که تاکنون با واکسن راهی قبرستان شده اند ایمن شده اند!!!! چرا دیه این عزیزان را پرداخت نمی کنید و مسولیت کارهایتان را بر عهده نمی گیرید حرافی یکطرفه هنر نیست میلاد لارستان موظف است راجع به کشته های واکسن و پرداخت دیه اطلاع رسانی کند مردم شده اند موش آزمایشگاهی تا به خودتان نرسد اطلاع رسانی نمی کنید اما وقتی به خودتان رسید گوش فلک را کر می کنید.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین