پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

آیا در دولت مردمی دکتر رئیسی، حقوق لارستان ادا می شود؟

همزمان با حضور هیات دولت در استان فارس برخی از مهمترین مطالبات حوزه راه و چند یادآوری مهم به مسئولان دولت سیزدهم به صورت یادداشتی کوتاه توسط غلامرضاحامدپور نویسنده خوش…

همزمان با حضور هیات دولت در استان فارس برخی از مهمترین مطالبات حوزه راه و چند یادآوری مهم به مسئولان دولت سیزدهم به صورت یادداشتی کوتاه توسط غلامرضاحامدپور نویسنده خوش قلم میلاد لارستان به رشته تحریر در آمده است. وی در این یادداشت کوتاه بیان داشته مردم منطقه لارستان بزرگ از دولت مردمی و انقلابی انتظار دارند مطالبات ذیل که از مهم ترین در خواست ها است اجرایی شود.

۱- استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در لارستان  که چند بار به هیئت دولت رفته و با مخالفت وزیر اطلاعات دولت قبل مسکوت ماند.

۲-رسیدگی به جاده های منطقه و تخصیص اعتبار ویژه و تسریع عاجل در مسیر ترانزیتی (جهرم- لار و آزاد راه لار- بندرعباس) و لار به بستک  تا بیش از این شاهد کشتار هموطنانمان نباشیم.

 سایر جاده های چهار شهرستان نیز نیازمند اعتبارات خاص می باشد.

وی می گوید مخاطب این نوشتار هر چند در ظاهر شخص وزیر راه و شهرسازی، جناب رستم قاسمی است، اما  دولت  و ریاست محترم جمهوری جناب رئیسی، مخاطب اصلی هستند تا دلایل تاخیر و عدم اجرایی شدن مصوبات استقرار اداره کل راهداری   و دلایل عدم  تخصیص اعتبارات ویژه به جاده  مرگ را جداً پیگیری نمایند.

مسوولان لارستان اعم از (نماینده  مجلس، فرماندار، امام جمعه، شورای شهر و شورای شهرستان ، توده های مردم ) هریک وظیفه دارند برای استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل در این شهرستان و سرعت دادن برای اتمام راه های منطقه  پیگیر باشند. مصوبه ای که متاسفانه در دولت قبل به دلایلی از دستور کار خارج شد اما اینک در دولت مردمی خواستار احیا و اجرایی شدن آن هستیم. چرا که یک بام و دو هوا و یک کشور و دو قانون نمی شود. مردم این را نمی پذیرند در ایرانشهر(سیستان و بلوچستان) منعی وجود ندارد اما به لارستان که می رسد موانع قانونی را مطرح می کنند .

 ازجناب حسین زاده نماینده محترم چهار شهرستان نیز انتطار می رود به همراه مسوولان و  با بکار گیری همه توان خود، دو مطالبه اصلی را پیگیر باشند:

۱- استقرار اداره کل حمل و نقل راهداری

 ۲- تامین اعتبار ویژه برای جاده های مرکز حوزه انتخابیه (جهرم به لار و لار به بندر عباس) و کل پروژه های راهسازی چهار شهرستان خصوصا محورهای  فوق الذکر.

جناب وزیر! به صورت مختصر عرض می کنم، احتمالا شما با وضعیت جاده های منطقه آشنایی دارید و از تعلل و کارشکنی های یکی از وزرای دولت قبل (آقای علوی) در ممانعت از استقرار اداره کل راهداری  در لارمطلع هستید

 رسیدگی به مطالبات  مردمان این دیار نیاز به یک تصمیم انقلابی دارد، امیدواریم که شما چنین آمادگی داشته باشید.

دردهه ۶۰ وزیر راه و شهرسازی  وقت، مهندس نژاد حسینیان  با بررسی وضعیت نامناسب جاده های منطقه  و بنا به درخواست مردم و مسوولان با یک تصمیم  انقلابی  با ارتقای اداره راه و شهرسازی لارستان به اداره کل موافقت کرد و تحولات چشمگیری در حوزه راه های منطقه ایجاد شد ‌. آیا شما و دولت مردمی می تواند در این زمینه این تصمیم انقلابی را بگیرد؟ یا تسلیم لابی هایی خواهد شد که تاکنون حاضر نشده اند واقعیت را بپذیرند. تمام نظرات کارشناسان حوزه وزارت راه و سازمان راهداری موید این نکته است که «اداره کل» باید در «لارستان» اجرایی شود ‌. شما در بعضی  مصاحبه ها خود را پیرو راه سردار دلها یعنی شهید سلیمانی می دانید.  گذشت زمان ثابت خواهد کرد تا چه اندازه به این حرف خود پایبند هستید؟ و می توانید مستقل و انقلابی تصمیم بگیرید ؟

در حوزه راه های ۴ شهرستان شاید مهم ترین راه که نیاز به توجه ویژه دارد مسیر ( جهرم- لارستان  و در ادامه آزاد راه لارستان- بندرعباس ) باشد که به جاده مرگ معروف است و جزو ۱۰ جاده خطرناک کشور می باشد که با تزریق اعتبارات قطره چکانی راه به جایی نمی برد .

جهت اطلاع : وزیر اسبق راه و شهرسازی (آقای آخوندی) در فرمانداری لارستان به صراحت و در جمع مردم و مسوولان گفت ۲۵ کیلومتر از مسیر اتوبان لارستان به بندرعباس  با اعتبار ویژه در کوتاه ترین زمان عملیاتی می شود، اما… جناب قاسمی! با این همه تاکید حتی یک سانتی متر هم عملیاتی نشده است. شایسته است جنابعالی ازاین مسیر بازدید داشته باشید و  البته محور های دیگر در این شهرستان چون مسیر لارستان به بستک و بندرلنگه و دیگر شهرستان ها نیز نیاز به مساعدت و تخصیص اعتبار ویژه دارد .

در حوزه ریلی نیزاقداماتی انجام شده که کافی نیست. ایستگاه زاهد محمود تا مرکز شهرستان فاصله چندانی ندارد که با تزریق اعتبار دولتی می توان در کوتاه ترین زمان آن را به اتمام رساند. تا هم مردم و هم تجار منطقه بتوانند بیش از گذشته از خطوط ریلی در جهت رشد و توسعه و سفرهای تفریحی به جزایر جنوبی کشور و تجاری و بازرگانی با دیگر کشورها بهره ببرند.

 یکی از فرودگاه های فعال کشور، فرودگاه بین المللی لارستان می باشد که خدمات قابل توجهی به مردم منطقه و کل کشور ارائه می نماید و دارای ظرفیت هایی برای توسعه بیشتر می باشد. با دستور ویژه جنابعالی می توانید این فرودگاه را فعال تر از وضع کنونی به خدمات رسانی بیشتر به هموطنان ‌تبدیل نمایید. با افزودن پروازهای بیشتر و ورود شرکت های هواپیمایی مساعدت نمایید. در زمینه تجاری و بازرگانی نیز ظرفیت های قابل توجهی وجود دارد که نیاز به حمایت ویژه دارد.

 

آقای وزیر! آیا شما می توانید یک حرکت انقلابی انجام دهید  و حقوق این مردم را ادا نمایید ؟!

با طرح این موضوع در هیئت دولت به نگرانی های مردم پاسخ دهید.

آقای رئیسی! منتظر می مانیم شما نیز به این موضوع ورود کنید.

 لارستان پایگاه علمای بیدار دل و مردمی و کانون وحدت شیعه و سنی می باشد که مورد توجه مقام معظم رهبری است، با یک تصمیم انقلابی حق را به صاحب حق برسانید.

نامه نگاری های انجام شده در مورد لزوم استقرار اداره کل حمل و نقل راهداری لارستان طی پیگیری نماینده مردم به سمع و نظر شما خواهد رسید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “آیا در دولت مردمی دکتر رئیسی، حقوق لارستان ادا می شود؟”

  1. ککام اوزی گفت:

    ۲- تامین اعتبار ویژه برای جاده های مرکز حوزه انتخابیه ؟ ۲ مرکز حوزه انتخابیه را لطفا توضیح دهید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین