پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

دفتر نمایندگی وزارت خارجه در لار همت کند…

چندی پیش عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای طی سخنانی اظهارداشت: اگر برای امنیت پایدار یک همکاری دست جمعی منطقه ای انجام دهیم…

چندی پیش عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه ای طی سخنانی اظهارداشت: اگر برای امنیت پایدار یک همکاری دست جمعی منطقه ای انجام دهیم بخصوص در زمینه تجارت و اقتصاد میان استان های مرزی با کشورهای همسایه شاهد تحول و رشد سریع تر و فزاینده در مناطق مرزی خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های مشترک و دائمی میان ایران و کشورهای همسایه گفت: امیدواریم در این اجلاس با تشکیل کمیته های مشترک و دائمی در استان های مرزی با کشورهای همسایه بتوانیم برای تقویت و تحکیم روابط ثابت گام های بلندی برداریم و شاهد توسعه پایدار و رفاه در مناطق مرزی و عقب افتاده باشیم.

وی با اشاره به استقبال وزارت خارجه از تشکیل چنین همایشی گفت: وزارت خارجه با پیگیری هایی که در این زمینه می تواند داشته باشد می تواند نقش موثری در ایجاد همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورهای منطقه ایفا کند.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور اتاق های بازرگانی استان ها در این همایش گفت: با ظرفیت و توانایی های استان های مختلف ایران با تشکیل کمیته مشترک از طرف وزارت کشور و هم از طریق دستگاه های متولی می توانیم از این ظرفیت ها در جهت توسعه استفاده کنیم.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از مهر، وی افزود: ما با استفاده از ظرفیت استانها و با همکاری سفرای کشورهای همسایه و با مشترکات تاریخی و فرهنگی می توانیم همکاری ها را گسترش دهیم.

میلادلارستان: با توجه به سخنان موجود و مروری بر پانسیل های حفته لارستان می توان شروع ارتباطات با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس  را از این منطقه کلید زد. این مهم به همت دفترنمایندگی وزارت خارجه در لارستان بستگی داشته و همکاری فرمانداری ویژه لارستان، دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی(نماینده آتی انشالله)، مسئولین اتاق بازرگانی استان و و شهرستان و اداراتی همچون صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و .. جهت تبادلات و تعاملات اقتصادی وابسته خواهد بود. در این میان از پتانسیل بالفعل اداره کل فرودگاه بین المللی لارستان با امکان ارتباط با بیش از ۸۰ پایتخت دنیا نباید غافل بود. میلاد لارستان و تیم تحلیل و توسعه این مجموعه آمادگی ایده پردازی در این زمینه و همکاری کامل می باشد. استارت این موضوع می تواندبرگزاری یک همایش با معرفی محصولات منطقه در کشورهای همسایه و نیز نشست های مشترک تجاری بازرگانی باشد. 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین