جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پذیرایی از مهاجران خسته در تالاب « هیرم »

  مهاجرت پرندگان به تالاب‌ هیرم (hirm ) در جنوب فارس از روز‌های گذشته آغاز شده و تا اوایل آذرماه ادامه دارد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری…

 

مهاجرت پرندگان به تالاب‌ هیرم (hirm ) در جنوب فارس از روز‌های گذشته آغاز شده و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ کوچ زود هنگام پرندگان مهاجر به تالاب دایمی هیرم شهرستان اوزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،کارشناس محیط زیست لارستان گفت:تالاب هیرم امسال هم پذیرای جمعیت بزرگی از پرندگانی است که برای زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کردند .

استادزاده افزود: این پرندگان مهاجر شامل درنا، فلامینگو، انواع اردک و حواصیل است.

رئیس محیط زیست لارستان تصریح کرد: حدود یک ماه دیگر سرشماری پرندگان آغاز و پیش بینی می‌شود امسال این تالاب با افزایش ۴۰ درصدی مهاجرت پرندگان رو به رو شود .

تالاب دایمی هیرم با وسعت ۴ هزار هکتار، در روستای هیرم از توابع شهرستان اوز واقع شده و زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

این تالاب در گرم و خشک‌ترین منطقه جنوب استان فارس و با تنوع زیستی بی نظیر خود، چون گوهری در منطقه لارستان می‌درخشد و از نظر علمی برای پژوهشگران محیط زیست دارای اهمیت فراوان است.

وی اضافه کرد: تالاب هیرم سالانه پذیرای ۴ هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی نظیر اردک سرسبز، کفچه نوک، فلامینگو، حواصیل خاکستری، پلیکان، درنا، اگرت و چنگر، انواع پرندگان شکاری مانند سنقرتالابی و سارگپه و سایر پرندگان کنار آبزی است.

به گفته کارشناس حفاظت محیط زیست لارستان ، آب این دریاچه شور است و با توجه به امنیت بالای منطقه، پرندگان مهاجر در آن ، اقدام به لانه‌سازی و تخم‌گذاری می‌کنند.

استان فارس دارای ۱۱ تالاب محلی، ملی و بین المللی است که روزگاری پذیرای پرندگان مهاجر بود، اما امروز این تالاب‌ها بجز مهارلو و هیرم که میزان کمی آب دارند، مابقی به بستری خشک تبدیل شده اند.

به گفته کارشناسان محیط زیست فارس، خشکسالی، بارش کم، حفر چاه‌های غیر مجاز، مصرف بی رویه از سفره آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی و سد‌ها از عوامل خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پذیرایی از مهاجران خسته در تالاب « هیرم »”

  1. از شهرستان اور گفت:

    اینشالله طی چند ماه آینده. دریاچه هیزم اوز پر آب وبه زیبایی خودش. برمیگردد و به محل گردشگری اهالی شهرستان اوز تبدیل میشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین