چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ارسال 1400 تخته موکت و چادر توسط هلال احمر لارستان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

رئیس جمعیت هلال احمر شعبه ویژه لارستان از ارسال محموله امدادی شامل بیش از ۱۴۰۰ تخته موکت و چادر به مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبر داد. محسن زمانی در…

رئیس جمعیت هلال احمر شعبه ویژه لارستان از ارسال محموله امدادی شامل بیش از ۱۴۰۰ تخته موکت و چادر به مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبر داد.

محسن زمانی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان اظهار داشت: هم اینک ۱۰ تیم امدادی و عملیاتی امداد و نجات در لارستان به برای پشتیبانی و امداد رسانی به زلزله زدگان استان هرمزگان در پی وقوع ۲ زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری استان هرمزگان در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: این تیم های عملیاتی مجهز به امکانات لجستیکی کافی و در آماده باش کامل برای کمک به هموطنان زلزله زده در مناطقی از هرمزگان هستند.

این مسئول با اشاره با اینکه کار آماده سازی و ارسال محموله کمک‌های امدادی به مناطق زلزله زده در حال انجام است، تصریح کرد: محموله های امدادی هلال احمر لارستان شامل بیش از یک هزار تخته موکت و ۴۰۰ تخته چادر و اقلام خوراکی برای کمک و پشتیبانی از مناطق زلزله زده هرمزگان در حال ارسال است.

زمانی با بیان اینکه این کمکها با یک دستگاه تریلر و ۳ دستگاه کامیون به این مناطق ارسال می شود، خاطر نشان کرد: نخستین محموله ارسال شده به هرمزگان بدلیل وقوع تصادف رخ به رخ ۲ دستگاه تریلر در محور لار به بندرعباس و مسدودی ۴ ساعته این جاده، با تاخیر چند ساعته به مقصد رسید.

مدیر هلال احمر لارستان با تجلیل از اداره کل راه و شهر سازی لارستان و شهرداری‌های لار و لطیفی به جهت در اختیار گذاشتن خودروهای حمل بار اضافه کرد: نیروهای امدادی زیرمجموعه هلال احمر لارستان بسیار روزها و ساعات شلوغی را پشت سرگذاشته اند و علاوه بر حضور فعال در امدادرسانی به زلزله زدگان، در کار خدمات رسانی به حادثه دلخراش رانندگی نیز که منجر به فوت و مصدومیت چندین نفر شد، مشارکت داشته اند.

به گزارش میلاد لارستان، درپی وقوع زلزله هرمزگان تقریبا تمام مسیرهای منتهی به بندرعباس مسدود یا دچار مشکل شده و تنها محور لار-بندرعباس فعال است؛ محوری که در حالتِ عادی نیز ظرفیت این ترافیک زیاد را ندارد.

ناگفته پیداست توجه به این محور شریانی که سال‌هاست تک‌بانده باقی مانده چقدر می‌تواند در کاهش بحران موثر باشد. جاده‌ای که فعلا خاک بی‌توجهی بر آن مانده و تا زمان اقدام موثر باید همچنان شاهد تصادفات مرگ‌آور در آن باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۵:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین