چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

فرماندار لارستان: ادارات از نویسندگان بومی حمایت کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در خصوص حمایت از نویسندگان بومی لارستان گفت: در این خصوص از دستگاه های اجرایی، بخشداریها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره می خواهیم که برای…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در خصوص حمایت از نویسندگان بومی لارستان گفت: در این خصوص از دستگاه های اجرایی، بخشداریها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره می خواهیم که برای حمایت از نویسندگان لارستان نسبت به خرید و استفاده در همه شهرها و روستاها مساعدت کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه خیل تاش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری از معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بازدید کرد.

فرماندار در جمع رییس و پرسنل اداره کتابخانه های عمومی لارستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، در سخنانی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح فرهنگ جامعه بصورت تدریجی و با گذشت زمان شکل می گیرد و باید آنقدر کار شود تا در جامعه نهادینه شود که در این خصوص فعالیت های فرهنگی در قالب های همچون سرود، تئاتر، موسیقی، نقاشی، خطاطی و غیره بیشتر جواب می دهد.

حسنی تصریح کرد: آنچه امروز در جامعه اولویت دارد، گسترش ترویج کتاب و کتابخوانی در اقصا نقاط این شهرستان از شهرها تا دورترین روستاها و حتی مراکز عشایرنشین است که در این خصوص دستگاه های فرهنگی بویژه معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های عمومی لارستان باید در این خصوص فعالت های خود را بیشتر اجرایی و عملیاتی کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عدم آگاهی و نداشتن دانش نسبت به فعالیت ها و تاریخ و فرهنگ جامعه، نه تنها ما را به هدف نزدیک نمی‌کند، بلکه ممکن است موجب آسیب و ناهنجاری های بیشتر و تحمل هزینه های مادی و معنوی شود چراکه سرمنشا بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی ، فقر فرهنگی و علمی و ناآگاهی است.

فرماندار ویژه لارستان اذعان داشت: استفاده از فضای مجازی خوب است، اما پراکندگی موضوعات،تعدد و گاها عدم اصالت مواردی که در آن منتشر می شود، ممکن است تاثیر مثبت مطالعه کتاب را نداشته باشد. چرا که نشر کتاب قاعده‌مند است و علاوه بر این در زمان تدوین نیز با موضوع خاص و با شیوه علمی از مقدمه تا نتیجه گیری را در پی دارد و همین باعث می شود که ضمن معتبر بودن، آثار آن عمیق، پایدار و در وجود انسان نهادینه شود.

معاون استاندار فارس در ادامه تاکید کرد: ما در کنار دیگر فعالیت‌های فرهنگی، در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هر چقدرکار کنیم باز هم کم است، اما در این خصوص نیاز به اعتبار بیشتری است که می طلبد شهرداریهای تابعه نیم درصد کتابخانه ها را به موقع پرداخت کنند تا در عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی کار و فعالیت بیشتر شود.

فرماندار ویژه لارستان اظهار کرد: اگر در حوزه کتاب و کتابخوانی خوب کار شود، قطعاً تنش ها، کشمکش ها، مشکلات امنیتی، سرقت، درگیری ها و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه کمتر و گاها از جامعه رخت بر می بندد.

حسنی ادامه داد: در راستای ارتقا فرهنگ باید همه دست به دست هم دهند و در این خصوص کار و فعالیت شبانه روزی داشته باشند که قطعاً جامعه با وجود فرهنگ غنی، آسیب های اجتماعی کمتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ غنی ریشه در مطالعه دارد؛ گفت: نقش کتاب در ارتقای آگاهی و بینش مردم نقشی بی بدیل است.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی لارستان در بخش دیگری از سخنانش خود در خصوص حمایت از نویسندگان بومی شهرستان هم گفت: در این خصوص از دستگاه های اجرایی، بخشداریها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره می خواهیم که برای حمایت از نویسندگان شهرستان نسبت به خرید و استفاده در همه شهرها و روستاها مساعدت نمایند.

در ادامه فرماندار ویژه لارستان همچنین از طریق سیستم ویبینار و اسکایروم پای صحبت و درد دل جمعی از کتابداران و نویسندگان شهرستان نشست و به بررسی مسائل و مشکلات آنها پرداخت.

پیش از این نیز خیلتاش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان، محمد معتمدیان معاون اداره کل و رییس اداره کتابخانه های عمومی لارستان و جمعی از پرسنل این اداره نیز مواردی را مطرح کردند.

در پایان از رییس و پرسنل اداره کتابخانه های عمومی لارستان با لوح سپاس تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۴:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین