سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شب شعری که کودکان هم در آن کتاب اهدا کردند

  سومین شب شعر فداغ یادواره باقر فداغی دوبیتی سرای نامی جنوب در هشتم فروردین برگزار و در آن حدود هزار جلد کتاب به حاضرین اهدا شد که ۱۰۰ جلد…

 

سومین شب شعر فداغ یادواره باقر فداغی دوبیتی سرای نامی جنوب در هشتم فروردین برگزار و در آن حدود هزار جلد کتاب به حاضرین اهدا شد که ۱۰۰ جلد این کتاب ها توسط یک کودک شش ساله اهدا شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، در مراسم با شکوه شب شعری که به همت انجمن شعر و ادب فداغ و همکاری شورای اسلامی فداغ برگزار شد، ۳۰ نفر از شاعران، نویسندگان و پژوهشگران برتر فارس و هرمزگان به ارائه اشعار، مقالات و مطالب خود با موضوع آزاد و معرفی باقر فداغی پرداختند.

اهدای ۸۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف علمی، ادبی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد ریال از طرف آقای همایون جهان پناه به حاضرین در این همایش از جمله برنامه های جانبی این همایش باشکوه بود که مورد توجه ویژه حاضرین بالاخص نویسندگان و پژوهشگران حاضر در این همایش قرار گرفت.

همچنین تعداد یکصد و ده جلد کتاب «باشموی لیلی» از مجموعه اشعار استاد سید مرتضی قتالی نیز توسط خودشان به شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و مسئولینی که به عنوان میهمان در این همایش حضور داشتند اهدا شد.

همایون جهان پناه در این همایش اظهار داشت: از اینکه فرصتی پیدا کردم تا در این مراسم حضور یابم ، بسیار خوشحالم. امیدوارم که این کتاب‌ها بتوانند منبع الهام و دانش برای طالبان علم باشد.

وی افزود: باید فرهنگ مطالعه و دانش‌اندوزی را گسترش دهیم و آینده‌ای روشن‌تر برای همه بسازیم.از اهدای این کتابها به دوستان و همشهریان فرهنگ دوست بسیار خرسندم.

جهان پناه گفت: انگیزه من از اهدای این کتاب‌ها، اشتراک‌گذاری و عشق و احترامی است که به دانش و یادگیری دارم. من معتقدم که کتاب‌ها می‌توانند پل‌هایی به سوی فهم عمیق‌تر جهان و خودمان باشند و امیدوارم که این هدیه بتواند جرقه‌هایی از کنجکاوی و الهام را در دل خوانندگان برانگیزد.»

قتالی نیز هدف از این کار را تشویق و ایجاد انگیزه برای نسل جدید در زمینه ی کتابخوانی و سرایش اشعار بومی و فارسی برشمردند.

به همراه نهصد جلد کتاب های اهدایی اقایان جهان پناه و قتالی، حدود یکصد جلد کتاب قصه نیز برای رده سنی کودکان توسط کارن فرزند خردسال شش ساله آقای همایون جهان پناه به کودکان حاضر در این همایش اهدا شد تا مجموع کتاب های اهدایی در این همایش باشکوه به بیش از هزار جلد برسد.

کارن فرزند خردسال همایون از علاقه خود به کتاب های قصه می گوید و دوست دارد همه کودکان در این علاقه و اشتیاق شریک باشند. کارن هزینه خرید کتاب های قصه را از قلک عیدی خود پرداخت کرده و کتاب ها را به عنوان عیدی به هم سن و سالان خود اهدا کرده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین