شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

معلمان برتر دوستدار کتاب لارستان؛ کتاب‌خوانی از عادت‌های مفید در زندگی

معلم برتر دوستدار کتاب لارستان گفت: کتاب‌خوانی به عنوان یکی از عادت‌های مفید در زندگی، تاثیر مثبت زیادی بر دانش‌آموزان دارد و اگر کتاب با کیفیت انتخاب شود این تاثیر…

معلم برتر دوستدار کتاب لارستان گفت: کتاب‌خوانی به عنوان یکی از عادت‌های مفید در زندگی، تاثیر مثبت زیادی بر دانش‌آموزان دارد و اگر کتاب با کیفیت انتخاب شود این تاثیر بسیار بیشتر می‌شود.

 

به گزارش میلاد لارستان، طرح معلم دوستدار کتاب برای نخستین بار در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اجرا گردید و نتایج درخشانی را در زمینه ترویج کتابخوانی میان دانش آموزان رقم زد. بدین جهت با معلمان برتر دوستدار کتاب پارسال به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مصاحبه‌ای داشته‌ایم که به شرح زیر است.

 

لطفا خودتون رو معرفی کنید:

مریم نوربخش هستم آموزگار پایه چهارم دبستان دکتر علیشیری (دهخدا)

 

پارسال هم در همین مقطع و مدرسه بودید؟

بله

 

حضور کتاب باکیفیت در کلاس‌‌تان چه اثراتی برای دانش آموزان‌ داشت؟

کتاب‌خوانی به عنوان یکی از عادت‌های مفید در زندگی، تاثیر مثبت زیادی بر دانش‌آموزان دارد و اگر کتاب با کیفیت انتخاب شود این تاثیر بسیار بیشتر می‌شود. کتاب‌های با کیفیت، دایره‌ی لغات دانش‌آموزان را افزایش داد، تمرکز و توجه آنان، مخصوصا در درس، تقویت کرد و همچنین باعث بهبود مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیداری، گفتاری، تفکر و تحلیل و مهارت‌های ارتباطی و قوه‌ی تخیل و خلاقیت دانش‌آموزان شد.

دانش‌آموزان‌، با موضوعات مختلف آشنا شدند و اطلاعات جدیدی دریافت کردند که می‌تواند برای مهارت‌های تخصصی و علمیشان مفید باشد. با خواندن کتاب‌هایی که شامل مسائل پیچیده و تحلیلی بودند، با مسائلی که قبلاً با آن‌ها روبرو نشده بودند، مواجه شدند و به آن‌ها کمک کرد تا در برابر چالش‌های زندگی خود موفقیت بیشتری کسب کنند.

 

دوست داشتنی‌ترین کتابی را که برای بچه‌های خود خوانده‌اید، چی بوده است؟

کتاب‌های بسیاری برای بچه‌ها بلند خوانی شد و همچنین بخشی از کتاب‌ها نیز خودشان تهیه کردند و برای سایر دوستانشان خواندند. همه کتاب‌ها به نحوی برای بچه‌ها جذاب بودند ولی دوست داشتنی‌ترین کتاب‌هایی که در کلاس خوانده شد کتاب همین و همان، چطوری ستاره بگیریم،دعاهای زمینی پدربزرگ و نقطه بود.

 

نقش طرح معلم دوستدار کتاب رو چطور دیدید؟

طرح معلم دوستدار کتاب باعث شد به ترویج کتاب و کتابخوانی بیشتر توجه شود و به طور جدی‌تری به فعالیت‌هایی موثر در کلاس و همچنین مدرسه پرداخته شود.

 

از حس و حالتان بعد از اینکه بعنوان معلم برتر دوستدار کتاب انتخاب شدید برای ما بگویید؟

خیلی خوشحال شدم که توانستم عضو کوچکی از جامعه کتابخوان باشم و بر روی دانش‌آموزانم تاثیرگذار باشم و آنان و اولیاشان را نیز به این عمل مهم دعوت کنم.

 

بعد از انتخاب به عنوان معلم برتر دوستدار کتاب، چه اتفاقاتی برای شما افتاد؟

باعث شد هم خودم و هم دانش‌آموزانم بیشتر به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند شویم و به طور جدی‌تری به مطالعه کتاب‌ در زمینه‌های مختلف بپردازیم. همچنین باعث شد برای ترغیب دیگران به کتابخوانی، بیشتر تلاش کنم و برای ایجاد انگیزه و تشویق بیشتر، از خود شروع کرده و سعی کنم کتاب به دست باشم تا دانش‌آموزانم‌ نیز یاد بگیرند.

 

در زمینه ترویج کتابخوانی، چه اهدافی در سر دارید؟

یکی از اهدافی که برای ترویج کتابخوانی دارم، این است که این فعالیت‌ها فقط برای دانش‌آموزان خودم نباشد و بتوان تاثیرات مثبت بر روی سایر دانش‌آموزان مدرسه، اولیا و دیگر دانش‌آموزان منطقه و همکاران گذاشت.

امسال نیز طرح معلم دوستدار کتاب در مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در حال برگزاری است و امیدواریم با استمرار این طرح موجب افزایش عشق و علاقه کودکان به کتابخوانی گردیم و مدرسه دوستدار کتاب به عنوان گام مهمی برای آینده درخشان شهرمان مطرح شود.

گفتنی است؛ دبیرخانه طرح معلم دوستدار کتاب، شهرجدید-نرسیده به راهنمایی و رانندگی-کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان حضرت سکینه(س) است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۴:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین