سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

نامزدهاي محترم انتخاباتي، هشتم اسفند را ببينند

در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي آمار نامزدها نسبت به نمايندگان مجلس نسبت ۱ به ۲۱ است به اين معني كه در كل كشور از هر ۲۱ نفر يك…

در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي آمار نامزدها نسبت به نمايندگان مجلس نسبت ۱ به ۲۱ است به اين معني كه در كل كشور از هر ۲۱ نفر يك نفر به مجلس راه پيدا ميكند و ۲۰ نفر از صحنه بيرون مي‌روند در لارستان اين آمار ۱ به ۲۰ نفر (به نقلی ۱۷نفر) است بدين معني كه از ۲۰ نفر(۱۷نفر) نامزد انتخاباتي يك نفر به مجلس راه پيدا مي‌كند. بحث تجميع در چند شماره نشريه مطرح شد ضمن اين كه براي اكثريت قابل پذيرش بوده و هست اقليتي آن را با سخنان ناصحيح و تحليل‌هاي نادرست در پي رد آن برآمده‌اند و غافل از خطرات روشن و مشخص وضعيت كنوني، حاميان نظريه تجميع را به نابخردي و دخالت در كارهاي خارج از وظيفه و… متهم كرده‌اند.

 بگذريم؛…

 در آغاز بايد عرض كنم عزيزاني كه از شوراي محترم نگهبان صلاحيت آنها تأييد شده قانوناً، شرعاً ‌و عقلاً حق تبليغات و معرفي خود و جمع‌آوري آراء از مردم دارند و هيچ كس نمي‌تواند آنان را از اين حق قانوني محروم نمايد اين كه مي‌گوييم تجميع صورت گيرد و برخي از كانديداهايي كه احتمال مي‌دهند رأي  كمتري دارند ايثار كرده و انصراف بدهند،  به خاطر اين است كه وضعيت جامعه ما طبيعي و ايده‌آل نيست گرفتاري‌هايي كه در پي عدم تجميع بوجود مي‌آيد مايه دلخوري و رنجش عمومي مي‌شود و ضرر و زيان جبران‌ناپذيري به جامعه وارد مي‌گردد و خداي  ناكرده جريان ۸ سال قبل تكرار و ديگر فاتحه لارستان و آنچه در ذهن مي‌گذرد خوانده مي‌شود.

آنچه در شماره‌هاي پيشين مطرح گرديد و تقاضاي محدوديت كانديداها شد براي دفع ضرري است كه اگر توجه نشود احتمال وقوعش زياد است و هر عقل سليمي دفع ضرر احتمالي را واجب مي‌دارد و عدم انجام واجب حرام است.

ديگر خود دانيد ….

در اين جا لازم مي‌دانم با كانديداي محترم انتخاباتي  سخني داشته باشم عزيزان: شما چه تجميع را قبول داشته باشيد چه نداشته باشيد بناچار راهي جز اين وجود  ندارد كه از ميان ۲۰ نفر ۱۹ نفر از گردونه انتخابات خارج شوند و يك نفر بماند.

۸ نفر  از اين كانديداها از شهرستان لار و ۱۲ نفر از بخش‌ها و شهرستان هاي هم‌جوار مي‌‌باشند، ضرورت دارد صرف نظر از  اين كه من بهتر از فلان و بهمان هستم فكري كرد كه چه راهي بايد پيشنهاد نمود كه مردم شهرستان لارستان اعم از شهر و روستا ضرر نكنند اگر مي‌خواهيم محبوب دلها شويم بايد محبت مردم را در رساندن بهترين منافع به آنان اعم از منافع معنوي يا مادي در نظر داشته باشيم و براي خدمت‌گزاري به آنان مهيا باشيم و نگذاريم جامعه و مردم لطمات جبران ناپذير گذشته را بخورند.

خدا را در نظر بگيريم و از خودخواهي  و خودمحوري كه اساس همه بدي‌ها و بدبختي هاست پرهيز كنيم و در حضور وجدان خويش اين مهم را مجسم سازيم كه اگر روز هشتم اسفندماه پس از اعلام نتايج من در زمره كساني بودم كه پذيرفته نشده بودم و برنده اصلي  هم از نقاط ديگر بود آيا مي‌توانم پاسخ درستي به وجدان خودم و مردم صبور و رنج ديده منطقه بدهم و خود، جامعه و خداي خود را راضي سازم؟ يا چهار سال با سرنوشت مردم بازي كرده‌ام و جامعه و مردم و خيرخواهي خيرخواهان را به سُخره گرفته ‌ام و عمري با ندامت  و پشيماني بايد سپري سازم   و نه‌تنها خداي خويش كه تاريخ لارستان و انديشه‌هاي متفكر آن  نيز از من نخواهند گذشت.

خداوندگارا تو شاهد باش قطره‌اي از آنچه ضرورت داشت در محضر تو بيان گرديد به گفته شيخ شيراز:

من آنچه شرط بلاغ است با تو مي‌گويم

تو خواه از سخنم پند گير و خواه ملال

مكن به چشم ارادت نگاه در دنيا

كه پشت مار به نقش است و زهر او قتال

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نامزدهاي محترم انتخاباتي، هشتم اسفند را ببينند”

  1. علی گفت:

    شمایی که سنگ روستا رو به سینه می زنید چرا اجازه نمی دید خودشون انتخاب کنن چرا باید شما طی یک برنامه اجماع براشون تصمیم بگیرید . روستائییان و حومه همه یک صدا اعلام کرده اند به کاندیدای لاری رای نمی دهند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین