شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بسیج لارستان؛ الگویی موفق در اجرای کارهای گروهی

  به گزارش میلاد لارستان، سازمان بسیج مستضعفین یکی از سازمان‌های شبه‌نظامی و زیرمجموعهٔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و یکی از مهم‌ترین بازوهای قدرت جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود که…

 

به گزارش میلاد لارستان، سازمان بسیج مستضعفین یکی از سازمان‌های شبه‌نظامی و زیرمجموعهٔ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و یکی از مهم‌ترین بازوهای قدرت جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود که مأموریت جذب، آموزش، سازماندهی و به‌کارگیری نیروهای داوطلب مردمی را در راستای تحقّق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن بر عهده دارد.

بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و از آن زمان تاکنون سرمنشاء خیر و برکت بسیاری برای نقطه نقطه ایران از مرکز تا مرز شده است.

بسیج سازمانی است که تمام نیروهای آن از داوطلبان مردمی است و همین از جنس مردم بودن منجر به آن شده که مردم بسیج را از خود بدانند و بسیجی بودن را سند افتخاری برای خود قلمداد کنند.

اگر خدمات چند دهه اخیر بسیج را فاکتور بگیریم، اگر بخواهیم فقط از ابتدای شروع کرونا تاکنون کارهای عام المنفعه بسیجیان به آحاد جامعه را در لارستان برشماریم، وقت کم می آوریم. خدماتی که اکثر آن رایگان، افتخاری، با مشارکت مردمی و عام المنفعه بوده است.

بسیج در اجرای طرح «شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» در زمینه های مختلف پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹  همچون برنامه ریزی  و اجرای ده ها طرح کمک های مومنانه، مشارکت فعالانه بسیجیان در امر واکسیناسیون گسترده آحاد مردم، تامین کپسول های اکسیژن، حمایت از بیماران کرونایی، تامین هزینه درمان و دارو، تهیه مواد ضدعفونی و توزیع عمومی، تولید دستکش و ماسک و غیره بخشی از خدمات گسترده بسیجیان در حوزه کروناست.

یسیجیان توانسته اند با راه اندازی پویش های محتلف در اجرای طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، حمایت از مشاغل خانگی، بخشش اجاره بهاء و غیره خوب بدرخشند و گره گشایی کنند.

بسیج سازندگی نیز دارای یک ظرفیت خوبی است که در بسیاری از کارهای عام المنفعه اقدامات ارزشمندی را در سطح لارستان در ابعاد ساخت مسکن محرومان، توزیع بسته های غذایی، احداث زمین های ورزشی در محلات و روستاهای محروم، آبرسانی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی وغیره انجام داده است.

فعالیت های بسیج اغلب به شکل گروهی و با مشارکت ادارات، خیرین و مردم و از همه مهمتر با محوریت جوانان صورت می گیرد و این کار نمونه ای بارز از کار تشکیلاتی است و می توان دلیل موفقیت آن را همین کارگروهی دانست و این همان چیزی است که در سایر ابعاد کمتر به چشم می آید.

پس برای پیشرفت می بایست بسیج را الگو گرفت و در عمل پای در مسیر رشد و ترقس گذاشت.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بسیج لارستان؛ الگویی موفق در اجرای کارهای گروهی”

  1. لاری. بازاری گفت:

    خدا به خیران ونیکوکاران. شیعه و سنی. لارستان بزرگ خیر و برکت بدهد که هر چه داریم از نیت خوب این عزیزان است بسیج هم از پشتیبانی این بزرگواران سود میبرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین