سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 38

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:مجموعه باستانی شهر لار قابلیت ثبت جهانی دارند

میلاد لارستان: مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگردی فارس اظهار کرد: در لارستان بخاطر وجود مجموعه بازار قیصریه و بازارهای اطراف آن، کاروانسراهای نو و گلشن، قلعه اژدها پیکر، باغ…

http://img7.irna.ir/1392/13921221/81085285/81085285-5565705.jpgمیلاد لارستان: مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگردی فارس اظهار کرد: در لارستان بخاطر وجود مجموعه بازار قیصریه و بازارهای اطراف آن، کاروانسراهای نو و گلشن، قلعه اژدها پیکر، باغ نشاط و آب انبارهای مختلف از عناصر شاخص و مهمی هستند، که قابلیت ثبت جهانی دارند. مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری فارس در حاشیه آئین افتتاح موزه حضرت آیت الله آیت اللهی(ره)، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی میلاد لارستان گفت: لارستان به لحاظ تاریخی و آثار باستانی در استان فارس از جایگاه خوبی برخوردار است.

 وی افزود: در استان فارس، چندین شهر مثل شهرهای: مرودشت، پاسارگاد، کازرون و لارستان وجود دارند که از جذابیت ها و قابلیت های فوق العاده ای برخوردارند و به لحاظ بهره مندی از آثار تاریخی مهم شمرده می شوند.

امیری در پاسخ به سوالی در مورد کمبود شدید نیروی انسانی در اداره میراث فرهنگی لارستان، گفت: جهت تأمین نیروی انسانی، همه ما تابع شرائط عمومی دولت هستیم و بدون مجوز ما اجازه بکارگیری نیرو را نداریم.

وی در توضیح تهیه ساختمانی مستقل برای اداره میراث فرهنگی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با رایزنی هایی که با اداره ارشاد لارستان صورت گرفته است، فعلاً بصورت موقت این اداره در ساختمان اداره فوق الذکر دائر می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه در صورت همکاری مسئولین محلی تا پایان سال جاری چندین فاز از باغ نشاط لار افتتاح می شود که نخستین قسمت آن راه اندازی خانه صنایع دستی و در مراحل بعدی، ایجاد موزه های مردم شناسی و باستان شناسی در لارستان خواهد بود که چهره این مکان تاریخی را متحول خواهد کرد.

وی در خصوص ثبت جهانی آثار باستانی لارستان گفت: جهت ثبت جهانی آثار، شرائط و ضوابط خاصی در نظر گرفته می شود که از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و به اعلام نتیجه می پردازند.

امیری خاطر نشان کرد: در مجموع، در لارستان بخاطر وجود مجموعه بازار قیصریه و بازارهای اطراف آن، کاروانسراهای نو و گلشن، قلعه اژدها پیکر، باغ نشاط و آب انبارهای مختلف از عناصر شاخص و مهمی هستند، که قابلیت ثبت جهانی دارند.

مصاحبه: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین