جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

لارستان، خنج و گراش در زمره مناطق پرخطر زلزله استان فارس

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه تمام روستا‌ها و نقاط آسیب‌پذیر استان شناسایی شده است، گفت: در بحث زلزله شهرستان‌های رستم، ممسنی، کازرون، فراشنبد، شیراز، کوهچنار، فیروزآباد…

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه تمام روستا‌ها و نقاط آسیب‌پذیر استان شناسایی شده است، گفت: در بحث زلزله شهرستان‌های رستم، ممسنی، کازرون، فراشنبد، شیراز، کوهچنار، فیروزآباد قیروزکارزین و شهرستان‌های جنوبی مانند لارستان، خنج، مهر، لامرد و گراش در وضعیت پرخطر هستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در نشست خبری به مناسبت روز ملی ایمنی و مقابله‌ها با زلزله گفت: در چند سال اخیر از سال ۹۸ تاکنون شاهد رخداد‌های فراوان در سطح استان و کشور بودیم که این رخداد‌ها از جمله سیل، زلزله، آتش‌سوزی، فرونشست زمین، آفت‌های کشاورزی و سرمازدگی سبب آسیب و ضرر بخشی از مردم شده است.

او با بیان اینکه در ۳ سال گذشته ۲ هزار رخداد طبیعی در استان داشتیم که منجر به اعلام ۱۰۰ اخطاریه شده است، گفت: بیشترین خسارت در سیل، زلزله و آتش‌سوزی‌ها است که باید برای کاهش خسارت پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه برنامه‌هایی برای گرامیداشت این روز برنامه‌ریزی شده که شامل مانور‌های طبیعی و دوره‌های آموزشی است، افزود: در هر بحران و حادثه‌ای که پیش می‌آید دولت، دستگاه‌های اجرایی و مردم باید با هم همکاری کنند.

او با اشاره به مشکلات خدمات‌رسانی در زمان بحران افزود: تداخل کاری و عدم هماهنگی دستگاه‌ها حتی کمک مردم بدون هماهنگی سبب مشکل در خدمات‌رسانی می‌شود که برای این منظور دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

آزادی با بیان اینکه بیمه شدن تجهیزات دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌های مردم از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود، بیان کرد: از ۹۸ تاکنون به ترتیب ۲۲۲ زلزله بیش از ۳ ریشتر، ۱۵۱ زلزله بیش از ۳ ریشتر و ۵۳ زلزله بیش از ۳ ریشتر در استان رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه تمام روستا‌ها و نقاط آسیب‌پذیر استان شناسایی شده است، گفت: در بحث زلزله شهرستان‌های رستم، ممسنی، کازرون، فراشنبد، شیراز، کوهچنار، فیروزآباد قیروزکارزین و شهرستان‌های جنوبی مانند لارستان، خنج، مهر، لامرد و گراش در وضعیت پرخطر هستند.

آزادی با بیان اینکه تقسیم‌بندی دیگر شهرستان‌ها به وضعیت خطر و کم خطر است، بیان کرد: به صورت کلی ۴ گسل فعال و خطرناک در استان فارس شامل گسل کره بس از خانه زنیان تا غرب فیروزآباد، گسل سبزپوشان شیراز، گسل کازرون و گسل سروستان وجود دارد که شهرستان‌های اطراف را در معرض خطر قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه هر سال اعتباراتی برای پیشگیری و مقابله با حوادث در نظر گرفته می‌شود، افزود: اعتبارات قبلاً در اختیار مدیریت بحران استان قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر اعتبارات در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد تا در موقع ضرورت خود وارد عمل شوند و ما هم نظارت می‌کنیم تا اعتبارات در جای خود هزینه شود.

آزادی با اشاره به کمک‌های داوطلبانه مردم در حوادث و مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود، گفت: در گذشته خلا قانونی برای کمک و بیمه داوطلبان وجود داشت که این خلا رفع شده و داوطلبان هم بیمه می‌شوند و هم مستمری به خانواده آن‌ها تعلق می‌گیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لارستان، خنج و گراش در زمره مناطق پرخطر زلزله استان فارس”

  1. ,لاری گفت:

    اگر اینطوری هست پس همه برویم اوز

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین