شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پیش‌بینی بارش‌های چشمگیر در لارستان و جنوب فارس/بارش‌ها می‌تواند با خسارت همراه باشد

یک کارشناس ارشد هواشناسی با توجه به شکل‌گیری سامانه‌ای قوی و سرشار از رطوبت بر روی دریای سرخ طی روزهای آینده، مردم جنوب، جنوب‌غرب و نیز جنوب‌شرق کشور باید منتظر…

یک کارشناس ارشد هواشناسی با توجه به شکل‌گیری سامانه‌ای قوی و سرشار از رطوبت بر روی دریای سرخ طی روزهای آینده، مردم جنوب، جنوب‌غرب و نیز جنوب‌شرق کشور باید منتظر بارش‌های شدید و البته با احتمال خسارت در شهرها و روستاهای خود باشند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خورشید لارستان، دانیال افتخاری در ارتباط با پیش‌بینی احتمال وقوع باران در منطقه به خورشید لارستان می‌گوید: با توجه به شکل‌گیری سامانه‌ای قوی و سرشار از رطوبت بر روی دریای سرخ طی روزهای آینده، مردم جنوب، جنوب‌غرب و نیز جنوب‌شرق کشور باید منتظر بارش‌های شدید و البته با احتمال خسارت در شهرها و روستاهای خود باشند.
در منطقه لارستان نیز برخی ساعات، شاهد حضور هستۀ بارش‌ها و ابرهای تندری (کومه‌ای بارا) خواهیم بود که می‌تواند منجر به پدیدۀ رعدوبرق و در بعضی نقاط تگرگ شود.

مردمِ چشم‌انتظار باران در لارستانِ کم‌آب، از اواخر وقت پنج‌شنبه ۹ دی، به امید خدا و در صورت حفظ شرایط موجود در جو زمین، می‌توانند دومین بارش زمستانی ۱۴۰۰ را تجربه کنند. اما شدت یافتنِ بارش همراه با تراکم ابرها در منطقه را از نیمه دوم روز جمعه ۱۰ دی‌ماه باید شاهد باشند که به‌تدریج همراه با رعدوبرق و وزش باد هم خواهد بود.

نکتۀ مهم در خصوص بارش‌های این سامانۀ قوی، شکل‌گیری اولیه از روی دریای سرخ و تغذیۀ رطوبت مناسب از دریای عمان خواهد بود. در نتیجه بارش‌هایی از مناطق غربی و جنوب‌غربی لارستان آغاز خواهد شد، اما در ادامه (به‌ویژه روز شنبه) شاهد تقویت آن از سمت جنوب‌شرق و شرق منطقه خواهیم بود.

به‌طور معمول بخش‌هایی از منطقۀ «صحرای باغ» و همچنین قسمت‌هایی از دهستان بزرگ «درز و سایبان» مستعد رعدوبرق و بارش تگرگ بوده و خواهند بود که در این سامانۀ بارشی هم احتمالاً همین‌طور خواهد بود. دیگر نقاط لارستان هم قطعاً باید منتظر پدیدۀ زیبا اما خطرناک رعدوبرق و نیز جاری شدن روان‌آب در نقاط شهری و روستایی باشند.

انتظار این است که از اواخر روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه، از شدت بارش‌ها و تراکم ابرها کاسته شود؛ و از آنجا که سامانه با یک جبهۀ سرد همراهی می‌کند، اول اینکه مردم عزیز لارستان چندان انتظار بارش‌های «نم‌پروار» نداشته باشند؛ ثانیاً به‌همراه بارش‌ها وزش باد هم پیش‌بینی می‌شود؛ و سوم اینکه از یکشنبه تا حدوداً چهارشنبه کاهش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما را تجربه خواهند کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین