یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

۴ سوال میلادلارستان و پاسخ کاندیداها(بخش سوم)

همزمان با ایام تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، میلاد لارستان بر آن شد تا ۴ سوال را از نامزدهای محترم پرسیده و پاسخ های آنان را جویا شود….

همزمان با ایام تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، میلاد لارستان بر آن شد تا ۴ سوال را از نامزدهای محترم پرسیده و پاسخ های آنان را جویا شود. غیر از آقایان جهانبانی و سپاده که امکان برقرار ارتباط صحیح با آن دو بزرگوار فراهم نشد، مابقی کاندیداها به طرق مختلف (ارسال سوالات به صورت ایمیل، شفاهی، ارسال از طریق تلگرام و حتی تماس تلفنی) در جریان سوالات قرار گرفته و از موضوع مطلع شدند. بگذریم از آن که  عده ای از نامزدهای محترم کم لطفی کرده و به حق طبیعی آشنایی بهتر مردم با نظرات خویش از طریق رسانه خود نیز ارزشی ندادند، اما برخی دیگر از آن بزرگواران پاسخ سوالات را ارسال نمودند(کوتاه و یا بلند) که طی دو یا سه بخش به سمع و نظر کاربران گرامی خواهد رسید. نامزدهایی که تاکنون به سوالات پاسخ داده اند عبارتند از :

آقایان حسین شیری، حسنی پور، زارعی، فقیهی، علیزاده، فراست، جعفرپور(اگرچه برخی از این بزرگواران طی روزهای گذشته انصراف داده اند اما میلادلارستان حسب وظیفه مصاحبه آنها را منتشر می نماید.) :

بخش اول  و دوم منتشر شد و بخش سوم اختصاص به آقایان جعفرپور و علیزاده دارد.

ali

oo

سوال میلادلارستان

۱)مهمترین وظیفه نماینده از دیدگاه شما

پاسخ های نامزدهای محترم

   ۱) آقای علیزاده

قانونگذاری ، نظارت براجرای قانون ، نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی کشور ، حمایت از تمامیت ارضی کشور ، حمایت ازجایگاه ولایت فقیه وشخص ولی فقیه ، دفاع از ارزشهای نظام وانقلاب و آرمانهای امام ، هماهنگی بین بخشی و…

    ۱) آقای جعفرپور

اصولا مهم ترین وظیفه نماینده بنا به اصول قانون اساسی و در نگاه کلان وظیفه خطیر و مهم وضع قانون می باشدو مجلس شورای اسلامی بایستی قوانینن مختلف را از سویی در راستای توسعه همه جانبه کشور(اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی، بهداشت و…)  وضع نموده و از سوی دیگر در حفظ حاکمیت و امنیت ملی نیز به عنوان چشمی بیدار شورای امنیت ملی را یاری دهد. قوانین وضع شده از سوی نمایندگان مجلس(طرحها و لوایح) بایستی پس از تایید شورای نگهبان جهت اجرا در اختیار مجری یعنی دولت قرار گیرد. همچنین در نگاه خرد نیز نمایندگان  مجلس با توجه به نیازها و مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود بایستی در راستای حل آن مشکلات گام برداشته و ضمن رایزنی های مختلف با مسئولان کشوری و تیم های مشاوره ای و اجرایی، مسیرهای مختلف قانونی، ردیف های مختلف بودجه ای و موافقت های دائمی و یا اصولی را جهت نیل به اهداف توسعه ای منطقه و حوزه انتخابیه خود گشوده و در یک کلام در راستای شکوفایی و توسعه آن مناطق گام بردارند.

سوال میلادلارستان

۲) ارائه ۳ برنامه کوتاه مدت و ۳ برنامه بلندمدت حهت توسعه منطقه

پاسخ های نامزدهای محترم

۲) آقای علیزاده

برنامه کوتاه مدت :

الف ) تشکیل گروههای مشاوره

ب) تشکیل اتاق های فکر جهت جذب ایده های نو وخلاقانه

ج) تشکیل کارگروههای تخصصی

برنامه بلند مدت:

الف) توسعه متوازن منطقه ای به منظور ارتقاء همه جانبه منطقه

ب) حفظ وحدت وانسجام داخلی حوزه انتخابیه

ج) استفاده از همه نیروهای بومی با سلایق مختلف سیاسی واجتماعی

۲) آقای جعفرپور

اهداف کوتاه مدت را می توان شامل پیگیری ارتقای برخی ادارات، ادامه گازرسانی به برخی دیگر از مناطق حوزه انتخابیه، تلاش در جهت اتمام مسیر چهار بانده لار- بندرعباس و پیگیری برخی دیگر از موارد ناتمام دانست.

همچنین مهم ترین اهداف بلند مدت را نیز می توان  موضوع انتقال آب خلیج فارس به لارستان بزرگ، تلاش جهت نیل به اهداف سند چشم انداز توسعه لارستان(که اخیرا توسط یک تیم متخصص و زیر نظر دفتر نماینده تهیه و رونمایی شده است)، پیگیری موضوع منطقه ویژه اقتصادی، پیگیری احداث راه آهن شیراز- جهرم – لار –بندرعباس و نهایتاً پیگیری  احداث مجتمع های پایین دستی پتروشیمی با هدف اشتغال زایی بالا در منطقه نام برد.

سوال میلادلارستان

۳) اگر از سوی مردم برگزیده شوید کدام کمیسیون را انتخاب می کنید؟

پاسخ های نامزدهای محترم

۳) آقای علیزاده

کمیسیون تخصصی خودم یعنی بهداشت

۳) آقای جعفرپور

سازو کار انتخاب نمایندگان در کمیسیون های مختلف مجلس به گونه ای است که انتخاب هر نماینده در کمیسیون خاص بایستی مورد تایید صحن علنی مجلس قرار گرفته و لذا به طور کامل در اختیار نماینده نمی باشد. اما به هر روی هدف بنده این بوده و خواهد بود که با توجه به حوزه تخصصی خویش در کمیسیونی عضو شوم که بتوانم بر اساس آن تخصص خاص نظرات کارشناسی لازم را ارائه داده و با توجه  به حساسیت مقوله وضع قانون در آن حوزه مفید واقع شوم . در همین دوره جاری بنده با توجه به تجربه و تخصص کمیسیون متبوع در سه سال از چهار سال عضو کمیسیون تلفیق که در تصویب بودجه سالانه دولت نقش  کلیدی دارد و همین می تواند قدرت چانه زني برای حوزه انتخابیه را تقویت کند حضور داشته ام وبدلیل انتخاب کمیسیون بر اساس تخصص و تجربه نیز عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون برنامه های توسعه  امکانپذیر شده و علت چنین امکانی و انتخاب بنده از سوی کمیسیون فرهنگی بعنوان نماینده در کمیسیون تلفیق همین بحث تجربه و تخصص بوده است. این در حالیست که افرادی که در کمیسیونهای پرطمطراق ولی بدور از تخصص خود عضو شده اند عموما افرادی منفعل در آن حوزه بوده اند .

سوال میلادلارستان

۴) نظر شما پیرامون موضوع نفوذ که اخیرا امام خامنه ای بسیار بر آن تاکید نموده اند

پاسخ های نامزدهای محترم

۴) آقای علیزاده

فرمایش مقام معظم رهبری نصب العین همه ماست واینجانب با تمام قدرت ازفرمایشات مقام معظم رهبری دفاع خواهم کرد .

۴) آقای جعفرپور

مقام معظم رهبری اخیرا توجه ویژه‌‌ای به موضوع «نفوذ دشمن» داشته و این کلیدواژه‌، از پرتکرارترین کلیدواژه‌ها در بیانات ایشان در این مدت بوده است. همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات، ایشان به گوشزد کردن خطر «نفوذ دشمن» از طریق انتخابات پرداخته و اخیرا نیز فرموده اند: «مردم در باب انتخابات باید خیلی متوجّه این باشند. اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند و فرو میریزد.» این بیانات معظم له به خوبی نشان می دهد که بایستی به موضوع نفوذ دشمن به خوبی توجه نموده و نمایندگان و منتخبین مردم نیز باید با تیزهوشی سخنان مقتدای خویش را رصد کرده و در جهت عمل به آن گام بردارند

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین