جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حمایت ویژه از صنایع کشاورزی در لارستان

میلاد لارستان؛رئیس جهادکشاورزی لارستان با اشاره به ظرفیت لارستان در کشت گندم، جو، پنبه، کنجد و غیره، گفت: حمایت ویژه از صنایع کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی لارستان است….

میلاد لارستان؛رئیس جهادکشاورزی لارستان با اشاره به ظرفیت لارستان در کشت گندم، جو، پنبه، کنجد و غیره، گفت: حمایت ویژه از صنایع کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی لارستان است. حسن هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میلاد لارستان با تبریک هفته کشاورزی، اظهار کرد: فعالیت کشاورزی، یکی از مشاغل پاک و سفارش شده ائمه اطهار(س) است و به همین دلیل باید به این عرصه توجه ویژه شود.

 وی افزود: تقویت بخش کشاورزی باید در رأس کارهای مسئولان باشد، چرا که خودکفایی در این بخش، می‌تواند استقلال و عزّت یک ملّت را تضمین کند.

 رئیس جهاد کشاورزی لارستان درباره برنامه‌های فرهنگی این سازمان در هفته جهاد کشاورزی، گفت: در هفته جهاد کشاورزی برنامه‌های متنوعی از جمله تجلیل از کشاورزان نمونه، ملاقات با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، ملاقات با امام جمعه لار و غیره برگزار می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در لارستان اقدامات خوبی در زمینه حمایت از صنایع کشاورزی انجام شده، به طوری که در سال گذشته مدیرعامل شرکت تولید خوراک دام و طیور لارستان به عنوان مدیر عامل نمونه صنایع کشاورزی فارس انتخاب شد.

 معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: حدود ۱۵ درصد از جمعیت فعال لارستان در بخش کشاورزی و دام فعالیت دارند که برخی از آنها خوشبختانه جزو فعالان برتر استان در زمینه کشاورزی محسوب می‌شوند.

 وی درباره ظرفیت‌های کشاورزی لارستان، گفت: ما در سال گذشته با تولید بیش از ۲۰ هزار تن “وش پنبه” مقام نخست استان را در این زمینه به دست آوردیم.

 هوشمند خاطر نشان کرد: در بحث تولید کنجد نیز شهرستان لارستان به دلیل آب و هوایی مناسب برای کاشت این محصول و ارائه مشاوره مناسب به کشاورزان در استان حرف اول را می‌زند و به همین دلیل سه نفر از زحمت‌کشان این بخش در سال زراعی ۹۳-۹۲ کشاورز نمونه استانی شدند.

 وی در مورد برنامه‌های آینده جهاد کشاورزی لارستان گفت: ما در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی و کارهای منسجم گرایش به سمت کاشت محصولات با نیاز آبی کم و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را در لارستان ترویج دهیم.

 مصاحبه: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین