سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 18

نظام جهموری اسلامی فرصت های فقرزدایی را در کشور ایجاد کرده است

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: نظام جمهوری اسلامی فرصت های را برای ایجاد امنیت، گسترش دین باوری، آزادی های مذهبی و همچنین فقر زدایی ایجاد…

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: نظام جمهوری اسلامی فرصت های را برای ایجاد امنیت، گسترش دین باوری، آزادی های مذهبی و همچنین فقر زدایی ایجاد کرده است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد لارستان؛ حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس با سفر به شهرهای جنوبی استان فارس با ائمه جمعه اهل سنت اوز لارستان و شهرستان خنج دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله سنت حسنه زکات گفت و گو کرد.

حجت الاسلام خوشنویس در دیدار با شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه اهل سنت شهراوز به فرصت های ایجاده شده توسط نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت : نظام جمهوری اسلامی فرصت های را برای ایجاد امنیت، گسترش دین باوری، آزادی های مذهبی و همچنین فقر زدایی ایجاد کرده است.

وی افزود:امروزه جمع آوری زکات و هزینه کرد آن یکی از شنونات قطعی ولی فقیه و حکومت اسلامی است ، فرصتی بالنده در اختیار نظام و مردم می باشد.

رییس اداره زکات کمیته امداد فارس در تشریح استفاده از زکات تصریح کرد: وفق قانون زکات می توانیم زکات جمع آوری شده را برای ثبت مودی با اعمال تشویقی جمع آوری و هزینه کرد.

وی  خاطر نشان کزد: یکی از عرصه های زکات خیز در جنوب استان فارس مناطقی است که برادران اهل سنت در آنجا ساکن هستند و با توجه به شمول بیشتر اقلام زکات در فقه اهل سنت می توان حجم زیادی زکات جمع آوری و در غبطه فقرا هزینه کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار شیخ عبدالعزیز قاضی زاده نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور حجت السلام خوشنویس قول مساعد داد تا با فضای سازی و اطلاع رسانی کامل و دقیق  نسبت به بهره گیری از فرصت زکات اقدامات لازم معمول نمایند.

زکات منبع درآمد برای کمیته امداد نیست بلکه منشاء خیرات الهی است

حجت الاسلام خوشنویس در دیدار با شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج ، نیز طی سخنانی گفت : به دنبال گسترش فرهنگ زکات هستیم نه گسترش منابع درآمدی چرا که معتقدیم زکات برای کمیته امداد امام خمینی (ره) منابع درآمد نیست بلکه منشاء خیرات الهی است.

وی عنوان داشت: دین اسلام دینی است که محدود به زمان و مکان نیست  و می توان آمیزه های دینی را هر شرایطی ایجاد کرد که یکی از این آمیزه ها فریضه زکات است.

گفتنی است؛ در این دیدار امام جمعه اهل تسنن خنج نیز اظهار داشت:  هر چند ادا زکات توسط مکلفین به این واجب خیلی پنهانی و به صورت مخفیانه صورت می گیرد و غالبا مومنین راضی به گفتن نام خود نیستند ولی ما باید ماموریت خود را در امر زکات انجام بدهیم و به مونین منتقل خواهیم کرد که زکات مال خود را به سامانه زکات استان فارس تحویل بدهند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین