سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 28

تأمين مايه حيات، راه تداوم زندگي

ميلاد لارستان براي چندمين بار از خطر كم‌آبي در منطقه لارستان و تأمين آب كشاورزي و صنعتي از خليج فارس توجه و هشدار داده است و در آخرين شماره گفتار…

ميلاد لارستان براي چندمين بار از خطر كم‌آبي در منطقه لارستان و تأمين آب كشاورزي و صنعتي از خليج فارس توجه و هشدار داده است و در آخرين شماره گفتار حضرت آيت‌الله سيدمحمود شاهرودي را به عنوان تيتر اول خود انتخاب نمود و در انتهاي مطلب توضيحاتي را ارائه نمود. اما به نظر مي‌رسد كساني كه بايد براي اين خطر پيراهن چاك، بايستند توجه كافي ندارند يا برايشان اين امر، خطرناك

نيست. در جلسه‌اي كه چند ماه قبل در يكي از ادارات لارستان با حضور برخي مسئولين استاني تشكيل شد يكي از مسئولين اظهار داشت استان فارس از نظر كم‌آبي يكي از استان‌هاي كم‌آب و كم‌ذخيره كشور و لارستان در ميان شهرستان‌ها در رأس شهرستان‌هاي كم‌آب جاي دارد.

وقتي يزد و كرمان براي تأمين آب به سوي خليج فارس روي آورده‌اند و به جدّ براي اجرايي نمودن آن اصرار مي‌ورزند، چرا ما دست روي دست نهاده و براي نابودي خود گام برمي‌داريم؟!

سرمايه‌گذاري در اين مسأله مهم رشد منطقه را از هر جهت به دنبال مي‌آورد.

چندي قبل مسئول جهاد كشاورزي اظهار مي‌كرد شخصي آمده و تقاضاي ۱۰ هكتار زمين براي كاشت گياهان دارويي را نموده كه به خاطر عدم وجود آب امكان واگذاري زمين براي كاشت غيرممكن مي‌نمايد.

ارتباط لارستان با كشورهاي حوزه خليج فارس و پرواز مستقيم از فرودگاه بين‌المللي آيت‌الله آيت‌اللهي لارستان، مسير ارتباط به مقاصد خارج از كشور را تسهيل و سرمايه‌گذاران را براي  سرمايه‌گذاري ترغيب مي‌نمايد.

از سوي ديگر وقتي بحث از پتروشيمي و مواد مورد لزوم صنايع مي‌نماييم آب، اوليه وسيله و مهمترين عامل تعيين كننده است.

پس دو قطب اساسي توسعه يعني كشاورزي و صنعت به آب نيازمندند.

از جهتي ما از نظر مسافت با بنادر هرمزگان فاصله‌اي نداريم اگر در اين امر فعالانه حركت نكنيم و مسئولانه پيگيري  ننماييم و بيدريغ نكوشيم آيندگان ما را نخواهند بخشيد  حال؛ اگر همه مردم اعم از مسئولين، متمولين، سرمايه‌گذاران، خيرين و حتي افراد  عادي براي تحقق اين مهم گام‌هاي موثر برندارند و زير ساخت توسعه و تعالي را فراهم نسازند و آب كه مايه حيات همه چيز است و با آن تداوم زندگي ميسر  خواهد شد تأمين ننمايند، دانسته يا نادانسته خود را حلق‌آويز نموده و به دار مكافات كشيده خواهيم شد.

اين مطلب كاملاً صحيح است كه توسعه زيرساخت‌ها وظيفه دولت است، اما در اين مهم كه رقابت همه جانبه است و استان‌هاي مختلف با ابزارهايي كه در دست دارند تمام همّ و غمّ خود را جهت تصاحب اين مايه حياتي به كار برده‌اند، ساكت نشستن و پيگيري ننمودن جفاي مضاعفي به همه مردم است.

در اينجا لازم مي‌دانم از سرمايه‌گذاران، متمولين و… درخواست مساعدت و سرمايه‌گذاري و از مسئولين نيز تقاضاي پيگيري مجدّانه و بيدريغ نموده تا اين مهم به انجام برسد. نكته‌اي كه تذكر آن ضرورت دارد اين كه براي تحقق اين مهم همه شهرستان‌ها و شهرها اعم از خنج، گراش و لار بايد دست به دست هم بدهند و با همت والاي خويش  مسأله را به انجام برسانند زيرا خطر مذكور براي همه شهرستان‌ها و شهرها است  و همه بايد به صحنه بيايند و اين مهم را محقق سازند تا شاهد منطقه‌اي سرافراز و آباد باشيم. در مورد نحوه استفاده بهينه از آب مصرفي موجود و صرفه‌جويي در آن در شماره‌هاي آينده مطالبي را خواهيم نگاشت.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین