شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

6 درخواست مهم فرماندار ویژه لارستان از رئیس جمعیت هلال احمرکشور

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمرکشور در تهران دیدار کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمرکشور در تهران دیدار کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، پیرو هماهنگی دکتر حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی؛ داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در تهران با دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمرکشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فرماندار مشکلات و درخواست های حوزه هلال احمر شعبه ویزه لارستان بزرگ را بیان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به مركزيت شعبه ويژه جمعيت هلال احمرلارستان در جنوب استان فارس و همسايگي با استان حادثه خيز هرمزگان و ضرورت دارا بودن انبارهاي امدادي مناسب جهت امدادرساني به موقع و كافي در زمان بروز حوادث و سوانح طبيعي اين شعبه متقاضي احداث و تكميل انبار امدادي مي‌باشد كه سابقاً مورد تأييد كارشناسان سازمان امداد و نجات نیز قرار گرفته است و با توجه به در اختيار داشتن زمين كافي به مساحت ۳۶۵۲ مترمربع در موقعيت مناسب كه دسترسي به راه‌هاي هوايي نيز براي منطقه جنوب فراهم مي‌آورد؛ می طلبد این مهم اجرایی و عملیاتی گردد.

دهقان همچنین اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ویژه لارستان از شعب با سابقه و بزرگ در سطح فارس و کشور بوده و حوزه استحفاظی گسترده ای را تحت پوشش دارد و با عنایت به حوادث به وقوع پیوسته در سالهای گذشته در این منطقه ضرورت وجود یک دستگاه وانت تک کابین امدادی و یک دستگاه آمبولانس را در مرکز شهرستان بیش از پیش نمایان می کند. لذا نظر به اهمیت موضوع نسبت به اختصاص خودروهای فوق الذکر به جمعیت هلال احمر شعبه ویژه لارستان اقدام شود.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: نظر به وجود امكانات، زيرساخت‌ها و تجهيزاتي كه در لارستان در اختيار جمعيت هلال احمر قرار دارد همچون ساختمان و ابنيه، استخر، زمين چمن، تجهيزات به روز آموزشي و پايگاه‌هاي امدادي كوهستان و جاده‌اي و غیره اين شهرستان متقاضي راه‌اندازي مركز آموزش‌هاي تخصصي و ميداني امداد ونجات منطقه جنوب مي‌باشد و در این خصوص با پيگيري‌هاي به عمل آمده، موافقت ضمني از هلال احمر فارس هم اخذ گرديده است. لذا تقاضا می شود نسبت به صدور مجوز تأسيس و راه اندازي مركز آموزش‌هاي تخصصي و ميدان امداد و نجات منطقه جنوب دستورات لازم ارائه شود.

معاون استاندار فارس همچنین خاطر نشان کرد: اختياراتي همچون امكان راه‌اندازي مركز Eoc، مناسب سازي احكام كارگزيني پرسنل متناسب با سطح شعبه، افزايش سطح اختيارات واحدهاي مختلف نسبت به شعب عادي و تخصيص اعتبارات بيشتر مورد نظر قرار گيرد.

دهقان دربخش دیگری از مطالبات خود تاکید کرد: در راستاي ادامه فعاليت هاي بهسازي ساختمانهاي اداري و با هدف ارائه خدمات بهينه به شهروندان و جامعه هدف، موضوع بازسازي واحدهاي موصوف به پانسيون پزشكان واقع در شهر جديد لار، جنب بيمارستان قديم امام سجاد (ع)كه متعلق به آن جمعيت مي باشد در دستور كار قرار گرفته است، که می طلبد دستور بررسي و صدور مجوز لازم جهت اجرايي شدن موضوع مذكور صادر شود.

این مقام مسئول سپس خاطر نشان کرد: طي سنوات گذشته استخر سرپوشيده هلال احمر لارستان توسط خير ارجمند آقاي محمدي با صرف هزينه‌اي بالغ بر شانزده ميليارد ريال نوسازي و راه‌اندازي مجدد شد كه به منظور تكميل پروژه سونا و جكوزي آن نيازمند تخصيص اعتبار است، لذا با عنايت به ضرورت مسئله و كسب اعتماد خيرين نسبت به همكاري با جمعيت هلال احمر در اين خصوص هم مساعدت‌ لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در لارستان بیان کرد: با توجه به احداث مجتمع تجاري هلال در لارستان و همچنين عوايد حاصله از فروش واحدهاي تجاري، مبلغ ۲۰۰ ميليارد ريال از سهم سود سال ۱۴۰۰ شركت سرمايه گذاري هلال احمر را به منظور تكميل پروژه نيمه تمام اسكلت فلزي مركز امداد شهري لارستان اختصاص دهند که در صورت تكميل پروژه ساختمان نيمه تمام هلال احمر لارستان ساليانه مبلغي عايد هلال احمر نیز می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با عنايت به حوادث گسترده منطقه جنوب فارس، می طلبد نسبت به اختصاص ۵ ست كامل انفرادي و ۵ ست كامل گروهي نجات در كوهستان به پايگاه امداد و نجات كوه شب لارستان اقدام شود.

در ادامه دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمرکشور نیز در خصوص درخواست های فرماندار ویژه لارستان در رابطه با تجهیزات، دستورات لازم را داد و مابقي نیز مقرر شد هفته آينده يك تيم ویژه جهت بررسي و اقدامات لازم به لارستان اعزام شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “6 درخواست مهم فرماندار ویژه لارستان از رئیس جمعیت هلال احمرکشور”

  1. ناشناس گفت:

    سلام و درود خدا به فرماندار پرتلاش و جهادی لارستان بزرگ.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین