جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تحول در هلال‌احمر؛ از ایجاد کلینیک‌های تخصصی تا اتمام ساختمان نیمه‌کاره هلال‌احمر لارستان

با حضور چند مدیر ارشد سازمان هلال‌احمر کشور در لارستان، درخصوص طرح‌های مهم عمرانی، بهداشتی، درمانی و غیره بحث و تبادل‌نظر شد. به گزارش میلاد لارستان، طی هماهنگی‌های انجام شده…

با حضور چند مدیر ارشد سازمان هلال‌احمر کشور در لارستان، درخصوص طرح‌های مهم عمرانی، بهداشتی، درمانی و غیره بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی هماهنگی‌های انجام شده در سفرهای اخیر فرماندار ویژه لارستان در سفر به پایتخت، جمعی از مدیران ارشد سازمان جمعیت هلال احمر کشور از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی المدنی رییس سازمان ملی جوانان جمعیت هلال احمر کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی المدنی مشاور رییس جمعیت هلال احمر کشور و  رییس سازمان ملی جوانان جمعیت، دکتر پیمان نامدار معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور،دکتر علی درویش پور معاون حقوقی و املاک جمعیت هلال احمر کشور با حضور در لارستان با معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان و همچنین منصور اسماعیلی مدیرعامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، دکتر پیمان نامدار معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور در سخنانی با یادآوری موقعیت سوق‌الجهشی لارستان و تأثیرگذاری آن در ادوار مختلف تاریخی، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در حوزه بهداشت و درمان نقش کمک به وزارت بهداشت را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توان‌بخشی به جرأت می‌توان گفت در سطح کشور تمامی خدمات عمومی غیردولتی به جز هلال‌احمر نداریم، افزود: تمام تلاش ما این است که خدمات با کیفیت و با قیمت تمام شده به مردم ارائه شود.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور در سطح ایران ۲۰۶ واحد توان‌بخشی هلال احمر وجود  دارد که بالغ بر ۹۰ درصد نیروهای آن طرحی هستند، تصریح کرد: اگر در حوزه داروخانه یا درمانی اقدامی صورت می‌گیرد، هدف کمک به وزارت بهداشت است و هلال احمر متولی نیست.

این مدیر بلندپایه جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته خوشبختانه از نظر مبانی پایه درمانی لارستان وضعیت مطلوبی دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت زمین، توانمندی خیرین و اثر مثبت هم‌افزایی با دانشگاه علوم پزشکی، در لارستان هموتراپی یا مرکز شیمی درمانی(خدمات پاراکلینیک شامل تشخیص، درمان و پیشگیری) با تعرفه بیمه‌ای و همچنین اختصاص بودجه حمایتی برای افراد نیازمند با هدف پوشش جمعیت شمال هرمزگان و جنوب فارس مدنظر است.

نامدار با اشاره به اینکه مرکز تخصصی توان‌بخشی سکته مغزی یکی از نیازهای این منطقه از کشور محسوب می‌شود که می‌تواند موجب رونق توریسم سلامت برای لارستان شود، ادامه داد: براساس آمار لارستان، ۱۳ مرکز توان‌بخشی، ۳ مرکز کار درمانی و غیره در شهر لار وجود دارد که هیچکدام کلینیک تخصصی نیستند و این مهم در کلینیک تخصصی توان‌بخشی سکته مغزی، بیمار باید پس از ترخیص از بیمارستان، برای عبور از مرحله حاد، درصورتی که به شکل مناسب طی شود، می‌تواند با حداقل معلولیت به زندگی عادی برگردد و در حال حاضر این مرکز در تهران، اصفهان، گلستان و مازندران این مرکز از سوی هلال احمر راه‌اندازی شده است.

وی با اذعان به اینکه متناسب با کلینیک قلب ایجاد شده در لارستان، کلینیک بازتوانی‌قلب هم که فقط در سطح کشور استان مازندران وجود دارد، در لارستان ایجاد کرد، عنوان کرد: برای راه‌اندازی این مراکز، نیاز به یک فضای فیزیکی پاراکلینیک است که هر یک از این طرح‌ها قابلیت انجام دارد و این آمادگی در سیستم ما وجود دارد که از مراکز فعال سطح کشور بازدید صورت گیرد.

در این نشست همچنین دکتر علی درویش‌پور معاون املاک و حقوقی جمعیت هلال احمر کشور نیز با بیان اینکه در شهرها و استان‌های مختلف حضور پیدا کرده ایم اما لارستان بدلیل غیرت و تعصبی که مردم آن نسبت به شهرستان خود دارند ویژه‌تر بوده و این امر قابل ستایش است، اظهار کرد: رویکرد ما خدمت به سرمایه اجتماعی است ولی حتی اگر برخی اوقات به سمت درآمدزایی می رویم اما بنظر این سرمایه اجتماعی حاصل نخواهد شد جز با ارائه خدمات خدماتی که باید صورت پذیرد و این خدمات رسانی نیازمند منابع است.

وی با بیان اینکه اگر جمعیت هلال احمر نتواند خدمات ارائه دهد از خوش نامی آن کم خواهد شد و تلاش ما این است که دارایی هایی که از طریق لطف مردم به ما رسیده به بهترین نحو مصرف شود، افزود: درخصوص موضوعات شهرستانی امیدواریم تا پایان سال سونا و جکوزی استخر به اتمام و بهره برداری برسد.

معاون املاک و حقوقی جمعیت هلال احمر کشور با اذعان به اینکه موضوع دیگر با کمک بنیاد نیک اندیشان هاشمی زمین چمن مقابل استخر به زمین چمن مصنوعی تبدیل خواهد شد که یک کار خدماتی برای مردم خواهد بود، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد یک سایت آموزشی صخره نوردی طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ در لارستان احداث شود.

این مسئول ارشد جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه پروژه دیگر ساختمان نیمه کاره جنب شعبه هلال احمر لار است که بالغ بر ۱۴ سال شروع شده و به اتمام نرسیده، یادآور شد: سعی میکنیم بودجه ای از منابع کشوری به این پروژه تخصیص یابد تا این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با درخواست از فرمانداری لارستان درخصوص تغییر کاربری طبقه اول و دوم این پروژه از اداری به تجاری، عنوان کرد: در بحث ایجاد مرکز درمانی که بنیاد خیریه هاشمی مصمم به ایجاد آن است، زمین آن از سمت هلال احمر در محلی که قبلاً در اختیار علوم پزشکی بوده و هم اکنون با خلع ید علوم پزشکی در اختیار هلال احمر است، تعیین خواهد شد و بنیاد نیک اندیشان هاشمی نسبت به ساخت آن می تواند اقدام کند تا بهره برداری توسط هلال احمر صورت پذیرد.

درویش‌پور با بیان اینکه در سطح کشور سعی شده است با در اختیار گرفتن مراکز درمانی که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی است و مربوط به هلال احمر است، خدمات دهی توسط خود هلال احمر صورت پذیرد، بیان کرد: بحث ایجاد موزه مردم شناسی یا مشاهیر در لارستان، در کشور هیچ شهرستانی این اتفاق رخ نداده اما بواسطه نیت خوب مردم لارستان ما نیز پیگیری می کنیم تا بتوان موزه ای بعنوان مثال با عنوان خدمات بشردوستانه مردم لارستان راه اندازی شود.

معاون املاک و حقوقی جمعیت هلال احمر کشور با تقاضا از بنیاد نیک اندیشان هاشمی برای ساخت یک امدادسرا در لارستان، اضافه کرد: در اغلب شهرستان های کشور امدادسراهای بزرگ و با امکاناتی ایجاد شده است و کمبود این مهم در لارستان احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع پروژه ساختمان تجاری هلال نیز بزودی با حضور مسئولین مربوطه در کشور تعیین تکلیف خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۵:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “تحول در هلال‌احمر؛ از ایجاد کلینیک‌های تخصصی تا اتمام ساختمان نیمه‌کاره هلال‌احمر لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    وعده های سر خرمن …
    به قدری این وعده ها بی پشتوانه است که بعید می دانم دل کودکان و خردسالان نیز از این مطالب خوش شود…
    افسوس که در بسیاری از ادوار ، مسئولین هلال احمر شهرستان ، خوش خدمتی به مقامات را در اولویت قرار داده و خدمت در راستای پیشرفت منطقه را چندان وقعی ننهاده و نمی نهند.

  2. ناشناس گفت:

    دو صد گفته چون نیم کردار نیست

  3. جلال گفت:

    وعده زیاد است کو تا عمل…. الان در لار بیمارستان امام سجاد (ع)، بزرگترین ساختمان بلااستفاده در کشور وجود دارد که تحت مسئولیت جمعیت هلال احمر کشور است. حداقل همین ساختمان را تبدیل به قطب درمانی کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین