یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

رونق اقتصادی لارستان در گرو روابط تجاری-بازرگانی گسترده با هرمزگان است.

اقتصاد خطه لارستان از دیرباز تحت تاثیر وضعیت اقتصادی حاکم بر هرمزگان بوده است. رویکرد و‌ سیاست دولت جدید برای توسعه فعالیتهای دریامحور و سرمایه گذاری های عظیم دولتی در…

اقتصاد خطه لارستان از دیرباز تحت تاثیر وضعیت اقتصادی حاکم بر هرمزگان بوده است. رویکرد و‌ سیاست دولت جدید برای توسعه فعالیتهای دریامحور و سرمایه گذاری های عظیم دولتی در سواحل نیلگون خلیج فارس، نویدبخش رشد و رونق اقتصادی چشمگیر در سالهای پیش رو برای استان هرمزگان است. تعریف و اجراء طرحهای سرمایه گذاری در لارستان که مرتبط با فعالیتهای توسعه ای دریامحور هرمزگان باشد، اقتصاد لارستان را به اقتصاد هرمزگان گره زده و آثار مثبت زیادی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

حضور نمایندگان دائم ۱۰کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در بندرعباس در روزهای اخیر از مهمترین نشانه های سرعت گرفتن موتور اقتصادی استان هرمزگان است. دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز پنجشنبه ۱۲اسفندماه، در بازدید از بندر شهید رجایی با آخرین دستاوردهای متخصصان حوزه دریایی و بندری آشنا و در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بزرگترین بندر تجاری کشور که بیش از ۵۷درصد جا به جایی کالا در کشور را به خود اختصاص داده است، قرار گرفت.

استان هرمزگان با احتساب جزایر دارای ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی ، ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ و ۳۲ بندر فعال است. بندر شهید رجایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز کُریدور شمال ـ جنوب، قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند که این مزیت شاخصه بسیار مثبتی برای حضور سرمایه گذاران خارجی و توسعه فعالیت‌های دریامحور است.

نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی شامل جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان برای شرکت در اجلاس شورای نمایندگان این کشورها از چهارشنبه ۱۱ اسفند وارد بندرعباس شده‌اند و ظهر پنجشنبه نیز از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند. هرمزگان با وجود مزیت های بزرگ اقتصادی میتواند دروازه همکاری ایران با کشورهای عضو سازمان اکو باشد

  مهدی تقوی

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین