سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

مصاحبه با یکی دیگر از نخبگان لارستانی

مدتی پیش سعی بر آن داشتیم تا سلسله مصاحبه هایی با نخبگان لارستانی در سراسر دنیا را ترتیب دهیم در ابتدای امر نیز کار به خوبی پیش می رفت؛ اما…

مدتی پیش سعی بر آن داشتیم تا سلسله مصاحبه هایی با نخبگان لارستانی در سراسر دنیا را ترتیب دهیم در ابتدای امر نیز کار به خوبی پیش می رفت؛ اما استقبال نخبگان عزیز بسیار اندک بوده که این مهم کماکان نیز ادامه دارد. به هر روی در ادامه آن بخش  مصاحبه ای با یکی دیگر از عزیزان لارستانی ترتیب داده ایم که به آن می پردازیم. این عزیز دانشجوی دکتری مهندسی نفت می باشد و در دانشگاه سلطان قابوس

عمان در حال تحصیل است. و…

۱)    به عنوان سوال اول یک بیوگرافی کلی از خود را برای ما بیا ن نمایید.(محل تولد- محل تحصیل و مقطع و رشته تحصیلی از ابتدا تا کنون و محل سکونت و تحصیل فعلی):

عادل محسن زاده هستم. متولد ۱۳۶۴ از لار- فارغ التحصیل از مرکز سمپاد لارستان. کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی، نفت و گاز از دانشگاه شیراز ۱۳۸۳-۱۳۹۰٫ در حال حاضر دانشجوی دکتری مهندسی نفت در دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان

۲)   آیا در حال حاضر در جایی مشغول به کار نیز می باشید ؟ارتباط شما با صنعت چگونه است؟

در حاضر سهام دار و عضو هیئت مدیره یک شرکت فنی مهندسی دانش بنیان واقع در پارک علم و فن آوری فارس می باشم که در  زمینه تولید تجهیزات ازمایشگاهی و همچنین مطالعات مهندسی نفت فعالیت می کند.

۳)     در شرایط فعلی در حوزه تخصصی شما چه میزان کشور ما نیازمند است؟

در حوزه نفت و گاز یک تلاش کسترده در زمینه بومی سازی تکنولوژی و نواوری ملی صورت گرفته است که در آغاز راه هستیم .

۴)    کمی ا ز افتخارات خود بگویید. آیا تاکنون مقاله, تالیف, اختراع و عنوان پژوهشی در زمینه های مختلف علمی- فرهنگی – هنری داشته اید؟

بزرگترین افتخار وقتی بدست می آید که نتیجه آن را در زندگی مردم بتوان دید. تا کنون موفق به چاپ ۸ مقاله بین المللی و ۴ ثبت اختراع ملی شده ام. همچنین در راستای فعالیت های شرکت موفق به کسب چندین عنوان نخست در جشنواره های فن آفرینی و کار افرینی ملی از جمله جشنواره های علم تا عمل ریاست جمهوری و جشنواره های شیخ بهایی شده ایم.

۵)    با توجه به این که خوشبختانه در منطقه لارستان بزرگ دانشگاه های مختلف دولتی- آزاد- پیام نور – علمی کاربردی  در حال فعالیت می باشند؛ شما به عنوان یکی از نخبگان این منطقه چه پیشنهاداتی جهت ارتقای علمی این دانشکده ها و تلاش آنها جهت نیل به اهداف کلان دارید ؟

در هر یک از این دانشگاهها در کنار درس های عمومی و تخصصی ۲ واحد هم عرق ملی و تعصب به پیشرفت لارستان تدریس شود. استفاده از کادر علمی بومی که سالها از لار دور بوده اند و تنها بخاطر احساس مسئولیت به لارستان بازگشته اند می تواند مشوق خوبی برای نسل جدید دانشجو باشد.

۶)     به عنوان یک لارستانی و با توجه به حوزه تخصصی خود جهت پیشرفت لارستان چه پیشنهادهایی خواهید داشت؟

با توجه به پتانسیل و توان سرمایه گذاری کلان در منطقه، یکی از بهترین حوزه ها سرمایه گذاری در زمینه خرید، فروش، انتقال و توزیع محصولات نفت، گاز و پتروشیمی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی می باشد.

۷)     به نظر شما با وجود پتانسیل های مختلف لارستان توانمندی توسعه در چه بخش هایی را بیشتر خواهد داشت؟

به نظر شخصی بنده لارستان آماده توسعه در زمینه ترانزیت هوایی کالا و گمرک می باشد. اگر این امر در سطح بین المللی حادث شود شاهد رونق تولید و کسب و کار نیز خواهیم بود.

۸)    به عنوان سوال آخر میلادلارستان (وبسایت و نشریه) را چگونه می بینید؟ با توجه به روند جدید چاپ نشریه به ۲ شماره در هفته این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟

میلاد لارستان را همیشه دلسوز این آب و خاک می بینم و به خواننده بودنش افتخار می کنم.

با تشکر از این که وقت خود را به ما دادید.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین