جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

برگراری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر

سوم خرداد، یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران است

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به ریاست داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و با حضور خیل تاش معاون سیاسی فرمانداری، سرهنگ افسری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان و جمعی از روسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در این جلسه فرماندار ویژه لارستان، اظهار داشت: یکی از یادگارهای بجا مانده از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس سالروز حماسه فتح خرمشهر است که با گرامیداشت روز سوم خرداد رشادت‌ها و ایثارگری‌ رزمندگان در بین جوانان تبیین می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها و گروه ها در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه تلاش کنند.

دهقان تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و یادگاران باقیمانده از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی یک مطالبه جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ کشور اعلام کرد و ابراز داشت: سوم خرداد فرصت مغتنمی برای توجه به ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه آفرینی ایثارگران، شهدا و جانبازان است.

فرماندار لارستان یاد آورشد: باید در حفظ آثار ارزشمند ایثارگران و دوران دفاع مقدس کوشا باشیم تا یاد و خاطره آن دوران همواره در جامعه زنده بماند. باید دستاوردها، ظرفیت‌ها و داشته‌های انقلاب اسلامی و نظام در جامعه به خوبی تبیین شود.

دهقان با بیان اینکه استقلال و عزت امروز کشور را مدیون ایثارگری‌های شهیدان هستیم، بیان داشت: تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ضروری است.

وی در ادامه افزود: سوم خرداد یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می توان با برگزاری برنامه های مختلف در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان و آماده کردن آنها برای مقابله با توطئه های دشمنان اقدام کرد.

فرماندار لارستان افزود: سوم خرداد، یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران و اوج خدا باوری و خلوص نیت امام خمینی (ره) است.

وی تصریح کرد: در فتح خرمشهر ثابت شد نظام اسلامی با برخورداری از موهبت رهبری، از ظرفیت‌های بالایی برای رویارویی با تهدیدات دشمنان بهره مند است.

این مسئول انتقال خاطرات، وقایع و حماسه دفاع مقدس از جمله سوم خرداد به نسل کنونی و آینده را ضروری خواند.

دهقان در پایان تاکید کرد: در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و رزمندگان این عملیات، برنامه‌هایی متنوعی در سطح شهرستان برگزار شود.

در ادامه خیل تاش معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان، سرهنگ افسری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان و دیگر اعضا جلسه نیز پیشنهادها و نقطه نظرات خود را در خصوص گرامیداشت مراسم سوم خرداد ارائه کردند.

غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، طرح ویزیت رایگان بیماران، مراسم زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، شب شعر، برگزاری یادواره شهدا خرمشهر، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، نامگذاری یکی از میادین شهر بنام سرداران و شهدا والامقام خرمشهر، نورافشانی، برپایی ایستگاه صلواتی، آزیین بندی سطح شهرستان و ادارات، مراسم خاطره گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس، برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه، اجرای سرود سلام فرمانده با حضور گسترده دانش آموزان و نوجوانان بسیجی، مراسم محفل انس با قرآن و غیره از مهمترین برنامه های گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در لارستان خواهد شد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “برگراری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر”

  1. ناشناس گفت:

    بازاییدای تکاورهای جنگ …تابیادارید باورهای جنگ …ای شهیدان ای دلیران نبرد….همرهان روزهای پرزدرد …چشم هارایک دم واکنید…جای پای عشق راپیداکنید…. زنده وجاویدبادراشهیدان ما ..درودبررزمندگان اسلام وهمه فاتحان خرمشهر..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین