سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

گفتگو با دانش آموز لارستانی دارای رتبه 9 کنکور سراسری 93

میلاد لارستان: رتبه نهم رشته علوم انسانی کنکور سراسری گفت: در هر کاری، اولین چیزی که باید در یک انسان وجود داشته باشد، پشتکار او خواهد بود و آنچه سازنده…

میلاد لارستان: رتبه نهم رشته علوم انسانی کنکور سراسری گفت: در هر کاری، اولین چیزی که باید در یک انسان وجود داشته باشد، پشتکار او خواهد بود و آنچه سازنده پشتکار می باشد، امید است. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ اسامی نفرات برتر کنکور سراسری کشور در سال ۱۳۹۳ اعلام شد و انتظار داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۳ برای اطلاع از نتایج به پایان رسید.

موهبت آوازه، از فارغ التحصیلان مدرسه نمونه دولتی نرجس خاتون لارستان در رشته علوم انسانی می باشد که توانست در کنکور سراسری ۹۳، رتبه ۹ کشور را بدست آورد. به همین دلیل  در  گفتگویی کوتاه با وی ترتیب دادیم که متن مصاحبه بشرح ذیل می باشد:

موهبت آوازه  اظهار کرد: مدارج تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی را بترتیب در مدارس؛ آوازه، نمونه دولتی امام موسی کاظم(ع)، نمونه دولتی نرجس خاتون طی کرده است.

وی درمورد روز اعلام نتایج افزود: در روزی که قرار بود نتیجه ها اعلام بشه، از صبح چندین مرتبه به سایت سازمان سنجش سر زدم، ولی هنوز اعلام نشده بود تا اینکه، شامگاه که از بیرون به خانه برگشتم، با بازدید سایت، نتایج اعلام شده بود و اولین نفر، خودم از نتیجه مطلع شدم.

 خانم آوازه درباره احساسش در لحظه دیدن رتبه ۹ ، تصریح کرد: از ابتدا هدف من خوشحالی پدر و مادرم بود و از اینکه توانسته بودم جواب محبتها، همراهی ها و صبر و تحمل آنها را بدهم بسیار راضی بودم.

وی با اشاره به اینکه فقط از کلاسهای فوق العاده که سوی مدرسه برای تمامی دانش آموزان علاقه مند برگزار می شده، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده از سوی مدرسه، با استفاده از اساتید بیرون از مدرسه، کلاسها بصورت دسته جمعی که اکثر دانش آموزان حضور داشتند، شرکت می کردم و به اعتقاد خودم نسبت به هزینه هایی که دانش آموزان دیگر شهرها برای کنکور می کنند، بسیار کمتر بوده است.

این دانش آموز رتبه ۹ کنکور رشته علوم انسانی اضافه کرد: برای مطالعه درسها در اوایل بصورت حجمی مطالعه داشته ام و زیاد به زمان اهمیت نمی دادم، ولی با نزدیک شدن به ایام کنکور، روزانه ۱۲ ساعت درس می خواندم.

خانم آوازه درخصوص علاقه اش در رشته تحصیلی مورد نظرش خاطر نشان کرد: دوست دارم که در رشته روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه تهران، ادامه تحصیل دهم.

وی با تشکر از اطرافیانش، بخصوص پدر و مادرش، بخاطر از خودگذشتگی برای ایجاد فضایی آرام و بدور از تنش، ادامه داد: در خیلی از زمانها، آنها از می گذشتند تا من بتوانم درسهایم را بخوانم.

او گفت: برخلاف آنچه تصور می کردم، شب کنکور اصلاً برای من استرس زا نبود و قبل از آن فکر می کردم، شب کنکور تا صبح روز امتحان خواب نداشته باشم اما خوشبختانه شب آرامی را پشت سرگذاشتم و با آمادگی کامل سرجلسه امتحان رفتم.

 رتبه ۹ کنکور سراسری به دوستان و افراد دیگری که قصد پشت سرگذاشتن همراه با موفقیت کنکور دارند، توصیه کرد: در هر کاری، اولین چیزی که در یک انسان وجود داشته باشد، پشتکار او خواهد بود و آنچه سازنده پشتکار می باشد، امید است که تا زمانی در کاری امید همراه با واقع بینی نسبت به موفقیت وجود نداشته نباشد، پشتکاری شکل نمی گیرد.

خانم آوازه مهمترین دلیل موفقیت خود را مرهون توکل خدا دانست و عنوان کرد: پس از توکل برخدا که نقطه اشتراک همه انسانها در همه کارهاست، کمک و همیاری پدر و مادرم که در هر شرائطی خود را با من وفق دادند، از عوامل تأثیرگذار در این زمینه بوده است.

 

وی با تأکید به بازگشت به شهر لار پس از اتمام دوران تحصیلی اش گفت: بخاطر عِرق به شهرم و به جهت زندگی خانواده ام در لارستان، دوست دارم به همشهریانم خدمت کنم و  از افراد هم سن و سال خود نیز خواست تا با درس خواندن، بتوانند مایه پیشرفت کشور و شهرشان شوند.

او در پایان از کلیه مدیران و معلمان از ابتدایی تا پیش دانشگاهی و بخصوص پدر و مادرش بخاطر همه همفکری ها و آموزشها تقدیر و تشکر  کرد.

مادر موهبت آوازه با ابراز خرسندی از کسب این افتخار بزرگ، گفت: در طول این یکسال مانده به کنکور، با وجود آنکه دخترم تلاش زیادی داشته و ساعات طولانی به درس خواندن مشغول بوده است، اما هیچ گاه خدا را فراموش نکرد و تمام نمازهایش را در سروقت بجا می آورد و همین موضوع باعث شد در امتحانش موفق شود.

پدر موهبت آوازه نیز، این موفقیت را، حاصل  تلاش و پشتکار خوب دخترش، دانست و افزود: دخترم با در نظر گرفتن دستیابی به هدفش، تمام کارهای جانبی اش را کنار گذاشت و تا نیمه های شب به مطالعه می پرداخت و بحمدالله بخاطر داشتن امید به آینده و بهره مندی از معلمان دلسوز، توانست به هدفش برسد.

مصاحبه: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین