دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

راه های روستایی جنوب کشور زیر ذره بین معاون وزیر

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی  در بازدید از راه های روستایی شهرستان های جنوبی  فارس و هرمزگان طی اظهاراتی بیان داشت: راه های برخی از شهرستان های جنوبی…

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی  در بازدید از راه های روستایی شهرستان های جنوبی  فارس و هرمزگان طی اظهاراتی بیان داشت: راه های برخی از شهرستان های جنوبی استان فارس نیاز به توسعه و بهبود وضعیت دارد و برای انجام این مهم رایزنی های لازم صورت گرفته و اختیار کامل

به مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان تفویض شده است. سید حسین میر شفیع بیان کرد:این وزارتخانه تمهیدات مورد نیاز را برای پروژه های راه سازی تامین می کند اما بر این باوریم برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه ها ، مشارکت مردم بسیار ضروری است.

میرشفیع ادامه داد:هر جا که مشارکت مردم بیشتر باشد ، می توان ظرفیت های بیشتری را فعال کرد و در صورت تحقق این امر مرمت و بهبود راه های روستایی با شتاب بیشتری دنبال می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به برخی از راه های روستایی استان فارس که در هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) افتتاح خواهد شد اشاره کرد و گفت:در مناسبت یاد شده راه های روستایی زین الدین و زاد محمود در شهرستان لارستان و راه روستایی باغان به کوره و گزیوز در شهرستان خنج به بهره برداری می رسد.

میرشفیع بیان کرد:همچنین این وزارتحانه در صد ایجاد احداث راه اصلی از خنج – دیگ اشکان – جهرم است و برای آغاز عملیات آن امسال از محل دو درصد درآمد نفت و گاز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این امر اختصاص داده شده است. دیگ اشکان یکی از راه های تجاری در دوران اشکانیان در منطقه خنج بوده که جهرم را از طریق خنج به دریا وصل می کرد.

وی گفت: با مشارکت مالی مردم شهرستان خنج مقرر شده است در سال جاری عملیات ساخت راه خنج – دیگ اشکان – جهرم که از مطالبات اصلی مردم این شهرستان به شمار می آید ، آغاز شود. معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد:روند تصویب راه اصلی زمان بر است و به طور معمول دو سال به طول می انجامد اما هم اکنون مطالعات لازم برای احداث این راه اصلی در حال انجام و پیشرفت های خوبی هم حاصل شده است.

میرشفیع افزود:با توجه به این که این پروژه از حمایت های خوب و مشارکت های مردمی برخوردار است امیدواریک که بتوانتم با مساعدت وزارت راه و شهرسازی ، استفاده از ظرفیت های استانی و اعتبارات اداره کل راه و ترابری لارستان ، عملیات احداث این راه اصلی را زودتر از موعد مقرر شروع کنیم و کار را با شتاب بیشتری به انجام رسانیم. میر شفیع ادامه داد:با بهره برداری از راه اصلی خنج – دیگ اشکان – جهرم علاوه بر این که فاصله ۱۶۵ کیلومتری کنونی خنج به جهرم به نصف کاهش می یابد ، شهرستان خنج هم از بن بست کنونی خارج می شود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایرنا معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: با توجه به این که انجمن خیرین راه سازی در این وزارتخانه راه اندازی شده است امیدواریم با حمایت و پشتیبانی خیرین ، فعالیت های بیشتری در بخش توسعه راه ها به ویژه راه های روستایی صورت گیرد.

همچنین به گزارش میلادلارستان و به نقل از لادستان  معاون وزیر راه و شهرسازی پس از ارائه مشکلات جاده های بیرم و ارد توسط یکی از مسئولین بخش بیرم ، قول مساعد در خصوص تامین قیر مورد نیاز ۳ ورودی  شهر بیرم را داد که شامل دو راهی چاهورز تا کارخانه قند- بلوار کمال آباد تا بیرم ، پل هوا و ورودی دیگر از امامزاده شاه ابوالفتح تا میدان شورا می شود. 

لازم به ذکر است میرشفیع در سفر خود به شهرستان های جنوبی استان فارس و هرمزگان از شماری از راه های روستایی شهرستان های لارستان ، خنج و لامرد و حوزه هرمزگان بازدید کرد.

عکس:لادستان

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین