دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

جوابیه رسمی اداره صنعت-معدن و تجارت به دو مطلب منتشره

در پی انتشار دومطلب پیرامون پروژه های صنعتی و سهم لارستان و نیز شناسایی معادن در لارستان و وظایف دوستان محترم و مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان پیرامون…

در پی انتشار دومطلب پیرامون پروژه های صنعتی و سهم لارستان و نیز شناسایی معادن در لارستان و وظایف دوستان محترم و مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان پیرامون این دو موضوع جوابیه ای از طرف این اداره صادر گردید که آن را در ادامه مرور می نماییم. در این جوابیه لزوم حرکت بیش از

پیش سرمایه گذاران مدنظرگرفته است.

شریه میلاد لارستان
با سلام
احتراماً پیرو درج دو مطلب تحت عناوین ” راه اندازی ده پروژه صنعتی در فارس ( سهم لارستان ) ” و ” شناسایی معادن از اهم واجبات ” در مورخه ۱۳/۵/۱۳۹۳ در سایت  میلاد لارستان ، ضمن تشکر از جنابعالی بدلیل حساسیت نسبت به وضعیت صنعت و معدن شهرستان ، بدینوسیله موارد ذیل جهت استحضار و اطلاع رسانی عمومی از طریق سایت یا نشریه بحضورتان ایفاد می گردد :
در خصوص راه اندازی پروژه های مهم صنعتی و معدنی در سطح شهرستان ، لازم است این نکته را یادآوری نمود که وظیفه دولت و بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سیاست گذاریهای کلی در بخش صنعت و معدن ، صدور مجوز و ایجاد زمینه های مناسب برای ایجاد و اجرای پروژه های صنعتی و معدنی می باشد . ولی سرمایه گذاری می بایست توسط بخش خصوصی صورت پذیرد  و بالتبع تا زمانیکه سرمایه گذار وجود نداشته باشد ، هیچ صنعت یا معدن جدیدی ایجاد نمی شود . هرچند این اداره وظیفه خود می داند که راهنماییهای لازم را در زمینه سرمایه گذاری به متقاضیان ارائه نموده و طرحهای پیشنهادی قابل اجرا در شهرستان لارستان را به آنها معرفی کند که این امر در قالب تشکیل اتاق فکر و مشاوره نیز در دست اقدام می باشد . ضمناً یکی دیگر از وظایف این اداره ، رفع موانع سرمایه گذاری و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی می باشد که در اینخصوص نیز در سالهای اخیر جلسات متعددی تحت عناوین ” ستاد تسهیل ” و ” میز سرمایه گذاری ” برگزار شده است .
همچنین طی سالیان اخیر بمنظور جذب سرمایه گذار ، تلاشهایی توسط مسئولین ارشد شهرستان و سایر مسئولین مرتبط صورت گرفته که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش جذب سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۰ در محل فرمانداری ویژه لارستان و رایزنی با تعدادی از سرمایه گذاران حوزه خلیج فارس بمنظور ترغیب آنها جهت سرمایه گذاری در لارستان اشاره نمود .
در رابطه با راه اندازی و بازگشایی مجدد برخی کارخانه های استان فارس که در گذشته تعطیل شده بودند و دلیل آن  مساعدتر شدن شرایط تولید و ثبات نسبی بازار می باشد ، در لارستان نیز شاهد چنین اتفاق خوش یمنی بوده ایم که از جمله آنها می توان به بازگشایی مجدد شرکت شیرین طعم لارستان تولید کننده کیک و بیسکویت ( بیسکویت مادر ) و شرکت لارین گام تولید کننده عایقهای رطوبتی و پلیمرهای اصلاح کننده قیر اشاره کرد .
و اما موضوع شناسایی معادن شهرستان لارستان ، مشابه بخش صنعت ، وظیفه بررسی و شناسایی معادن بر عهده خود سرمایه گذار می باشد . به عبارتی هزینه های مربوط به استخدام کارشناس معدن یا زمین شناس و تحقیق و بررسی در خصوص یک معدن و در مراحل بعد آزمایش بر روی ماده معدنی و تعیین میزان ذخیره معدن ، جزء لاینفک سرمایه گذاری در بخش معدن محسوب می گردد ؛ هرچند شاید در خیلی از مواقع پس از هزینه کرد و بررسیهای صورت گرفته ، نتایج مثبتی حاصل نگردد ، اما به هرحال این مراحل باید به انجام برسد . البته وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز سالیانه بودجه مشخصی را جهت تحقیق و بررسی معادن موجود در اختیار سازمانهای استانی قرار می دهد و بر حسب مورد هر سال در یک نقطه خاصی این تحقیقات به انجام می رسد . در خصوص لارستان نیز در سال ۱۳۸۲ یکبار چنین تحقیقاتی صورت گرفته که نتایج آن بصورت جزوه ای در این اداره موجود می باشد و علاقمندان می توانند با مراجعه به این اداره از آن استفاده نمایند . در سال گذشته نیز تحقیقاتی در خصوص گنبدهای نمکی لارستان توسط سازمان زمین شناسی و تحت نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس صورت پذیرفته که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تهیه طرح آن ، مراحل پایانی خود را سپری می کند و نتایج آن پس از تایید نهایی در اختیار این اداره قرار می گیرد .

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین