شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تشدید نظارت بر شهربازی‌های استان با شروع فصل تابستان

با هدف ایمنی بیشتر و حفظ سلامت شهروندان، نظارت‌های استاندارد فارس بر شهربازی‌های استان با شروع فصل تابستان تشدید می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد فارس، گفت: با هدف ایمنی بیشتر و حفظ سلامت شهروندان، نظارت‌های استاندارد فارس بر شهربازی‌های استان با شروع فصل تابستان تشدید می‌شود.

رزمجو گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تامین ایمنی و سلامت مصرف کنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی در کشور این دستگاه‌ها مشمول استاندارد اجباری است.

وی از تشدید بازرسی‌های فنی از شهر‌های بازی استان خبرداد و گفت: با فرارسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس اداره کل استاندارد نیز بازرسی‌های خود را از شهر‌های بازی‌های استان افزایش داده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

در کل استان و حتی روستا‌ها هرگونه وسیله بازی و تفریحی و زمین‌های بازی در شهربازی باید تائیدیه استاندارد داشته باشد، در غیر این صورت مسولیت هرگونه اتفاقی بعهده صادر کننده مجوز و مالک وسیله بازی است، بنابراین تمام شهرداری‌های استان و مسولین دهیاری بدون تائیدیه استاندارد نباید اجازه بهره برداری از وسایل شهربازی را صادر کنند.

رزمجو از هم استانی‌های عزیز درخواست کرد هنگام استفاده از وسیله بازی به گواهینامه استاندارد نصب شده در ورودی شهر بازی توجه نموده و در صورت عدم گواهینامه استاندارد در ورودی شهر بازی به هیچ وجه از وسیله بازی استفاده نکنند.

سرپرست اداره کل استاندارد فارس گفت: وسایل بازی و تفریحی که در مکان‌هایی به نام خانه بازی یا مهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی و هر مکان دیگری وجوددارند مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا استفاده ازان‌ها بدون تاییده استاندارد ممنوع است.

رزمجو گفت: طی یک سال گذشته ۱۲۳۷ مورد بازرسی از دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی استان انجام شده است و برای تعداد ۵۴۳ دستگاه گواهینامه استاندارد صادر شده و تعداد ۲۴۲ دستگاه در مرحله تمدید گواهینامه استاندارد قراردارد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین