شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

خطر طغیان آفات پنبه در کشتزارهای فارس

کرم خاردار و کرم غوزه در مزارع پنبه این استان مشاهده شده و خطر طغیان دارد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: کرم خاردار و کرم غوزه در مزارع پنبه این استان مشاهده شده و خطر طغیان دارد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا ، جاوید عباسی با بیان اینکه با توجه به میزان شکار این حشرات در تله های ردیابی و پیش آگاهی و افزایش دما، کشاورزان باید نسبت به پایش مزارع اقدام کنند افزود: کشاورزان در صورت مشاهده لاروها و علائم خسارت به منظور مبارزه با این آفت با  کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

وی تصریح کرد: مزارع شهرستان های داراب، زرین دشت، فسا ، لارستان و استهبان در معرض خطر بیشتری از مزارع سایر شهرستان های استان فارس قرار دارند.

عباسی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود تا پایان مرحله داشت پنبه هر ۲۰ الی ۳۰ روز جمعیت آفات مذکور طغیانی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: لاروهای کرم خاردار به رنگ قهوه ای و دارای برآمدگی به شکل خار در پشت بدن و لاروهای کرم غوزه به رنگ سبز زیتونی تا قهوه ای با چهار نوار تیره در پشت بدن است.

وی اظهار کرد: لاروهای این حشرات قبل از تشکیل غوزه از جوانه انتهایی و در مراحلی بعدی از گل ها و غوزه ها تغذیه و موجب ریزش گل ها و غوزه ها و باز نشدن آنها می شوند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سطح زیر کشت پنبه در این استان ۱۹ هزار هکتار پیش بینی شده است، بیان کرد: شهرستان های داراب، لارستان، زرین دشت و فسا و استهبان بیشترین سطح زیر کشت را دارند.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین