پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

یاد آوری مطالبات مردم منطقه (۱)

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  باید همه مردم مطالبه گری را جدی بگیرند، به عنوان یک شهروند عادی تلاش می کنم مطالبات مردم را به مسوولان …

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای

 باید همه مردم مطالبه گری را جدی بگیرند، به عنوان یک شهروند عادی تلاش می کنم مطالبات مردم را به مسوولان  یادآوری کنم . مخاطبین این یادداشت عبارتند از:

-(نماینده مجلس، فرماندار، امام جمعه، مدیرکل راه و شهرسازی ،شورای شهر)

-عموم جامعه و فعالان اجتماعی

باید مسوولان بیش از گذشته پیگیر باشند، با توجه به حضور تعدادی از مسوولان شهرستان و استان (یا معاونانشان) در گروه های واتساپی منطقه، ضرورت باز نشر این نوشتار کاملا احساس می شود.

-یکی از مطالبات اصلی مردم، استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در لارستان است. واضح است که این یک مطالبه برای تمام شهرستان های جدا شده از لارستان است و اختصاص به شهر لار ندارد و می طلبد که فعالان سایر مناطق نیز همراهی کنند. موضوعی که متاسفانه همچنان برای مردم سوال برانگیز است، علیرغم موافقت سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی، هیچ توجیهی مبنی بر عدم استقرار آن در لار قابل پذیرش نیست. در این زمینه تلاش هایی از طرف  مسوولان سیاسی، مذهبی، نماینده مجلس و شورای شهر صورت می گیرد، اما در عمل اتفاق جدیدی نیفتاده است . نماینده سابق مجلس در این زمینه پیگیری های زیادی داشت و موافقت نامه هایی از دستگاه های مسوول هم گرفت، اما با بعضی مخالفت ها در هیئت وزیران دولت قبل  این طرح از دستور کار دولت خارج شد و یقینا راهکاری دارد که باید دلسوزان و علاقه مندان در این زمینه پای کار بیایند تا این مشکل بر طرف شود.

یکی از این راهکارها استناد به مکاتبات سازمان های ذیربط است تا قفل بسته باز شود (مستندات به حد کافی وجود دارد) بدیهی است که این راهکار شدنی است، از فعالان شهر و سیاسیون  انتظار داریم  که این موضوع را با همکاری سایر مسوولان شهرستان  پیگیری نمایند .

مطالبه گران منطقه در سفر به تهران این درخواست را مطرح کردند و جواب هایی دادند که بر ابهام موضوع افزود و اخیراً خبرهایی شنیده می شود که برخی مناطق که از حداقل شرایط برخوردار نیستند بدون توجه به مستندات ، شهرستان خود را  برای استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل محق می دانند.  باید مسوولان منطقه با دقت موضوع را  زیر نظر داشته باشند و از نماینده محترم مجلس انتظار داریم بیش از گذشته برای تحقق این موضوع تلاش نماید و در برابر افراد مختلفی که موضع تقابلی دارند مقاومت کند وآنها را توجیه نماید نه اینکه با آنها همراهی کند و ادعایی غیر از مطالبه واقعی مردم منطقه داشته باشد وهمراه سایر مسوولان بیش از گذشته در این زمینه تلاش نمایند تا این مطالبه به حق مردم در این دولت و در کوتاه ترین زمان عملیاتی شود.

 بدیهی است پیگیری انفرادی فرماندار، امام جمعه و یا شورای شهر ونماینده مجلس راه به جایی نمی برد، بلکه باید مسوولان با استناد به مدارک موجود  در خواست استقرار اداره کل را در لارستان  به مسوولان کشوری یادآوری کنند تا ضمن استقرار آن در لاربه پیشرفت جاده های منطقه کمک کنند و با مخالفان آن که با تعلل، مانعی برای پیشرفت منطقه بوده اند ، برخورد قانونی شود.

 

 

 

 

غلامرضا حامدپور

 

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “یاد آوری مطالبات مردم منطقه (۱)”

  1. ناشناس گفت:

    خدا قوت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین