جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
در گفتگوی میلاد لارستان با رئیس آبفا لارستان مطرح شد:

هزینه کرد بودجه محرومیت زدایی 15.6 میلیارد تومانی آبفا لارستان در صحرای باغ، جویم، بنارویه و بیرم

یکی از اداراتی که در خصوصا در ماه های گرم سال فعالیتش بیشتر نمود پیدامی کند، اداره آبفا لارستان می باشد. آب به عنوان مایه حیات در گرمای نفس گیر…

یکی از اداراتی که در خصوصا در ماه های گرم سال فعالیتش بیشتر نمود پیدامی کند، اداره آبفا لارستان می باشد. آب به عنوان مایه حیات در گرمای نفس گیر لارستان بیشتر اهمیت خود را نشان می دهد. حدود ۶۱ هزار خانواده تحت پوشش حوزه آبفا لارستان شاید بد نباشد با فعالیت این اداره بیشتر آشنا شوند. اما در این میان روستاهای محروم لارستان اهمیت فراوان تری دارند. بودجه محرومیت زدایی مناطق محروم لارستان و نحوه هزینه کرد آن موضوع سوالات خبرنگار میلاد لارستان از سیدعبدالمهدی میرپور رئیس اداره آبفا لارستان بوده است. وی در گفتگو با میلاد لارستان از بودجه ۱۵٫۶ میلیارد تومانی محرومیت زدایی حوزه آبفا لارستان در سال ۱۴۰۰ خبر داده و جزییات آن را بیان می نماید:

میلادلارستان: آبفا لارستان محدوده چند خانوار را در حوزه مدیریتی خود خدمت رسانی می کند؟ 

حدود ۶۱ هزار خانوار مربوط به شهرهای لار، خوز، لطیفی، جویم، بنارویه، بیرم و دهکویه و تعداد ۶۸ روستا تحت پوشش خدمات این اداره در سطح شهرستان هستند.

میلادلارستان: بودجه پروژه های محرومیت زدایی فارس از چه ردیفی محقق می شود؟

بودجه محرومیت زدائی جزئی از بودجه ملی می باشد.

با توجه به گستردگی مراکز تحت پوشش در مجموع چه اعتبار بودجه ای برای پروژه های محرومیت زدایی در حوزه آبرسانی روستاهای لارستان اختصاص یافته است؟
اعتبارات پروژه های مربوط به برنامه اقدام ملی محرومیت زدائی بخش آبرسانی ( رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار) در سال ۱۴۰۰ مبلغی بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال بوده است که از این مقدار نزدیک به ۷۱ میلیارد ریال جهت بخش صحرای باغ، ۶۰ میلیارد ریال مجموعه هرم (جویم و بنارویه) و ۲۵ میلیارد ریال مربوظ به پروژه آبکنه بیرم بوده است.

میلادلارستان: چه روستاهایی بودجه محرومیت زدایی برای آنها اختصاص یافته است ؟

پروژه های بخش صحرای باغ شامل روستاهای حسین آباد برکه پوزه، کارگاه، حاجی آباد و دهمیان جهت بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع فرسوده در سطح روستاهای فوق و کف شکنی چاه شماره ۲ مجتمع کوثر بوده که ۹ روستای مجموعه صحرای باغ را شامل می شود.  با بهره برداری از این پروژه ها ۶۰۰ خانوار حاضر در بخش صحرای باغ از آن منتفع خواهند شد.

در بخش بیرم پروژه بازسازی خط انتقال روستای ابکنه به طول ۸ کیلومتر با لوله های پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلیمتر در دستور کار بوده که با بهره برداری از آن ۳۲۰ خانوار بخش بیرم از آن استفاده خواهند نمود.

همچنین مجوعه هرم شش روستای بلغان، کاریان، احمدمحمودی، چغان از شهرستان جویم و روستاهای ده فیش و لاغران از بخش بنارویه را شامل می شود که با انجام طرح بازسازی شبکه و خطوط انتقال جمعیتی حدود ۱۳۵۰۰ نفره را در بر خواهد گرفت.

میلادلارستان : مهمترین پروژه های توسعه ای آبفا لارستان برای شهر لار و سایر روستاها در سال ۱۴۰۱ و سالهای آتی چیست؟

با توجه به اینکه خط مشی کلی آبفا جلوگیری از هدر رفتن آب و تامین آب پایدار و بهداشتی و حفظ منابع موجود برای شهروندان محترم می باشد در همین راستا امور آبفا لارستان به صورت مستمر نسبت به بازسازی شبکه ها و خطوط انتقال فرسوده جهت جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت فشار شبکه فعالیت دارد. همچنین جهت تامین آب پایدار مطالعات مربوط به خط دوم سد سلمان انجام گرفته و اجرای آن در حال پیگیری است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین