سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 34

دانشکده علوم پزشکی لارستان: کمبود واکسن نداریم

کمبودی در زمینه انواع واکسن و برای هیچ یک از گروه های سنی در سطح شهرستان ها و مناطق زیر پوشش این دانشکده وجود ندارد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام کرد که کمبودی در زمینه انواع واکسن و برای هیچ یک از گروه های سنی در سطح شهرستان ها و مناطق زیر پوشش این دانشکده وجود ندارد.

روابط عمومی  دانشکده علوم پزشکی لارستان، با تاکید بر اینکه هم اینک بیش از ۶۰ مرکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان های چهار گانه لارستان، خنج، اوز و جویم آماده خدمات رسانی و تزریق واکسن در دُز سوم و یا دُز یادآور علیه کرونا و برای گروه های مختلف سنی هستند از مردم و شهروندان در مناطق مختلف درخواست کرد که با توجه به زمان و مکان تعیین شده در جداول واکسیناسیون منطقه، به مراکز تعیین شده مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این روابط عمومی، همچنین اعلام کرد که تزریق واکسن سینوفارم از روز ۲۱ تیرماه هم در مرکز شبانه روزی خدمات جامع سلامت  صاحب الزمان(عج) واقع در شهر قدیم آغاز شده و شهروندان می توانند در شیفت عصر و از ساعت ۱۷ تا۲۰ شب برای دریافت این واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، هم گفت: نکته نگران کننده این است که در حوزه زیر پوشش دانشکده تنها ۴۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دُز سوم را دریافت کرده اند و بیش از ۱۲۰ هزار نفر هنوز دُز سوم را تزریق نکرده اند که این مساله می‌تواند منطقه ما را در معرض یک موج جدید از بیماری کووید ۱۹ قرار دهد.

حسن فزونی، تاکید کرد: باید توجه داشت که این جهش جدید برخلاف اومیکرون، تمایل بیشتری به بافت ریه داشته و می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند و حتی تعداد فوتی ها را نیز بالا ببرد.

فزونی اضافه کرد: تزریق تنها ۲ دُز واکسن، ایمنی کافی در مقابل این واریانت ایجاد نمی‌کند، اما بر اساس بررسی های صورت گرفته تزریق دُز یادآور می‌تواند درصد قابل قبولی ایمنی ایجاد کند و اگر هم ابتلا اتفاق افتد علائم بسیار خفیف‌تر را رقم بزند.

وی یادآور شد: از همه مردم به ویژه کسانی که بیماری زمینه ای دارند یا در ارتباط با افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند، انتظار می رود در اسرع وقت  نسبه به تزریق دُز سوم و یا حتی چهارم واکسن خود اقدام کنند.

وی همچنین یادآور شد: کسانی که علائم بیماری زمینه ای دارند ، صرف نظر از مثبت یا منفی بودن جواب تست، خود را تا بهبودی کامل قرنطینه  و از حضور در اجتماع  هم پرهیز کنند.

هم اینک وضعیت رنگ بندی چهار شهرستان لارستان، جویم، اوز و خنج در جنوب فارس زرد است و میزان مبتلایان و مراجعه کنندگان همچنان شیب صعودی دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها ظرف روزهای اخیر حدود چهار برابر افزایش یافته و احتمال ورود به موج جدید کرونایی با این شرایط تشدید کرده است.

فزونی با اشاره به اینکه گونه جدید، ایمنی گریزی بیشتری دارد، افزود: نوع جدید ویروس کرونا موسوم به (BA.۵) می‌تواند در کسانی که پادتن ناشی از واکسن در بدنشان کاهش یافته به شدت گسترش یابد و موج تازه ای از این بیماری را ایجاد کند.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین