شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

روایت «سری که بر نیزه بلند شد»/ عاشورایی دیگر در عاشورای حسینی

پیکر پاک شهید عبدالله اسکندری که او را به عنوان «سیدالشهدای مقاومت فارس» می‌شناسند، پس از ۸ سال تفحص شد چندی پیش به وطن بازگشت؛ این شهید بی‌سر در روز…

پیکر پاک شهید عبدالله اسکندری که او را به عنوان «سیدالشهدای مقاومت فارس» می‌شناسند، پس از ۸ سال تفحص شد چندی پیش به وطن بازگشت؛ این شهید بی‌سر در روز عاشورای حسینی تشییع می‌شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس سردار شهید عبدالله اسکندری، هر چند رزمنده ای دلاور در عرصه دفاع مقدس بود، اما نام او وقتی سر زبان ها افتاد که به جمع مدافعین حرم پیوست و پیکر مطهرش پس از شهادت به دست گروهی تروریستی افتاد و سرکرده این گروه، سر از تن شهید اسکندری جدا کرد. به تعبیری ایشان، نخستین شهید بی‌سر مدافع حرم در سطح کشور به شمار می رود. سردار اسکندری از مدافعان حرم حضرت زینب(س) رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس، در نهایت پس از سال ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی دیرینه خود رسید و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) به جایگاه بلند شهادت نائل شد.

او در خرداد ماه ۱۳۹۳ شهید شد و اکنون پیکر مطهرش بعد از هشت سال کشف شده و به وطن بازگشته است.

خبر بازگشت پیکر شهید اسکندری با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور-جانشین فرمانده سپاه پاسداران در قرارگاه امام علی- و سردار یداله بوعلی -فرمانده سپاه فجر فارس- به خانواده این شهید اعلام شد. جانشین فرمانده سپاه پاسداران در قرارگاه امام علی با حضور در منزل شهید اسکندری گفت: مدتی از شهادت حاج عبدالله اسکندری در منطقه مورک سوریه گذشته بود و شهید سردار سلیمانی و نیروهای ایشان، برای تفحص پیکرها شهدا تلاش می‌کردند که با تلاش شبانه‌روزی بخش اعظم پیکرها بازگشت.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: و یکی از شهدایی که تلاش بسیاری برای یافتن پیکر او انجام شد، حاج عبدالله اسکندری است. وی خطاب به اعضای خانواده شهید گفت: ما امروز اینجا هستیم که به شما بگوییم پیکر ایشان پیدا شده و به ایران بازگشته است.

غیب‌پرور نحوه کشف پیکر شهید را عجیب و متفاوت برشمرد و افزود: هفته قبل، فردی که پیکر شهید اسکندری را تفحص کرده، نزد من آمد و روند تفحص برایم نقل کرد و گفت: نیروهای تفحص به دلیل گرمای هوا به مغازه ای در روستای محل تفحص مراجعه کرده تا آب‌میوه بخرند که فروشنده از ما پرسید: به دنبال چه چیزی می‌گردید؟

و وقتی موضوع را با او در میان گذاشتیم، گفت: بیایید من می‌دانم اجساد شهدا کجاست . پس از آن ما را به تپه‌ای برد که بر فراز آن به جستجو پرداختیم.

به وسیله نور موبایل متوجه شدیم بخشی از زمین آن منطقه به رنگ خاک نیست و با اطرافش تفاوت دارد و پس از بررسی متوجه شدیم پیکر مطهر شهید اسکندری در آنجا قرار دارد.

سردار غیب پرور اظهار داشت: توسط ازمایش دی ان ای مشخص شد که جسد مربوط به شهید اسکندری است و اکنون در معراج شهدای تهران نگهداری می‌شود. وی خاطرنشان کرد: امروز پس از سفر به شیراز ، مستقیم به دالرحمه رفتم و از حاج عبدالله کمک خواستم تا خبر کشف پیکر این عزیز را به شما اعضای خانواده‌اش که تمام این سال‌ها را با صبوری و متانت گذراندید، برسانم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در  دیدار با خانواده شهید اسکندری با اشاره به مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار گفت: پیکر پاک شهید اسکندری روز پنجشنبه به سومین حرم اهل بیت، انتقال می‌یابد.

سردار بوعلی اضافه کرد: مراسم پاسداشت سیدالشهدای مقاومت فارس، سردار شهید اسکندری در شیراز برگزار می‌شود وی خاطرنشان کرد: بنا به خواست خانواده شهید، مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار روز عاشورا برگزار و در گلزار شهدای شیراز در مکان کنونی یادمان شهید به خاک سپرده می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین