شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سیل 124 میلیارد ریال به گراش خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی گراش فارس گفت: بارش های تابستانه و سیل آسای اوایل مردادماه امسال بر اساس برآورد اولیه رقمی افزون بر ۱۲۴ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیرساخت…

مدیر جهاد کشاورزی گراش فارس گفت: بارش های تابستانه و سیل آسای اوایل مردادماه امسال بر اساس برآورد اولیه رقمی افزون بر ۱۲۴ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیرساخت های آن وارد کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از  روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان گراش، حسن مرادی افزود: بخش عمده خسارت‌ها به ترتیب مربوط به محصولات باغی  و زراعی این شهرستان بوده است .

 وی بیان کرد: ۹۹ میلیارد ریال از این میزان خسارت به بخش باغبانی شامل نخیلات و باغ های مرکبات و ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هم به بخش زراعت از جمله پنبه و کنجد در این شهرستان خسارت وارد شده است .

مرادی یادآور شد: با توجه به اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهکار جبران خسارت کشاورزان در زمان بروز حوادث است،  از کشاورزان و دامداران شهرستان خواست نسبت به بیمه محصولات خود در اسرع وقت اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: در مجموع  سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار انواع صیفی پاییزه و تابستانه در این شهرستان کشت می شود.

وی بیان کرد: سالانه افزون بر ۵۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی در شهرستان گراش و در فصول مختلف سال برداشت می شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت های محصولات دارد.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین