جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 15 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ثبت یک اختراع برای جلوگیری از خونریزی زایمان در بیمارستان گراش

کارمند اتاق عمل بیمارستان گراش، دستگاه جلوگیری از خونریزی بعد از زایمان و عمل جراحی سزارین را اختراع کرد.

کارمند اتاق عمل بیمارستان گراش، دستگاه جلوگیری از خونریزی بعد از زایمان و عمل جراحی سزارین را اختراع کرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حامد بهزادی، کارمند اتاق عمل بیمارستان گراش، دستگاه جلوگیری از خونریزی بعد از زایمان و عمل جراحی سزارین را اختراع کرد، دستگاه اختراعی او «بکری بالون» نام دارد و امسال به ثبت ملی رسیده است.

حامد بهزادی متولد ۱۳۷۰ در شهرستان زرین دشت، روستای خسویه است. در سال ۹۴ برای شروع دوران طرح‌اش از شیراز به گراش آمد و حالا ۷سال است که به عنوان کارشناس، در اتاق عمل بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش مشغول به کار است.

حامد بهزادی گفت: ایده‌ی ساخت این اختراع در بیمارستان گراش به ذهن او رسید، سال ۹۸ بود که به طور اتفاقی و در حین انجام یکی از عمل‌های جراحی زنان، ایده ساخت این دستگاه به ذهنم رسید.

او گفت: عنوان کامل این اختراع، بکری بالون دارای مانومتر اندازه‌گیری فشار مایع تزریقی است و کاربرد این دستگاه در عمل‌های جراحی زنان و مامایی است.

مخترع بکری بالون در ادامه گفت: نوآوری به کار رفته در این دستگاه هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و در فروردین امسال موفق به ثبت این اختراع پس از گرفتن تاییدیه‌های لازم از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و سه سال طول کشید که این دستگاه ساخته شد و گواهی‌نامه ثبت اختراع گرفت.

با توجه به اهمیت نجات جان مادران باردار و ضعف موجود در بکری بالون‌های فعلی لزوم طراحی بکری بالونی با کارایی بالاتر که بتواند نواقص موجود را رفع کند احساس شد و همین نواقص نیز موجب شکل‌گیری ایده و طرح اولیه اختراع فعلی و نوآوری‌های به کار رفته در آن نسبت به نمونه آمریکایی شد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین