شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز فنی و حرفه ای فارس با 10 رشته در گراش افتتاح شد

فاز نخست مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گراش روز گذشته و همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور محمد شاه پسند معاون آموزش سازمان فنی و…

فاز نخست مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گراش روز گذشته و همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور محمد شاه پسند معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور و جمعی از مسئولان ملی و محلی با اعتبار افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان گراش در آیین افتتاح این طرح گفت: فاز نخست این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیر بنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع ساخته شده است.

محمود طاهرزاده اظهار داشت: از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای اجرای فاز نخست این مرکز بالای ۷۰ میلیارد ریال آن از سوی حاج رضا محسنی از نیک اندیشان این شهرستان تامین شد و مابقی نیز از محل اعتبارات دولتی بوده است.

طاهرزاده گفت: فاز نخست این پروژه شامل ساختمان اداری، سرایه داری نگهبانی و بخش آموزشی و سرویس بهداشتی است که البته برای تجهیز آن همچنان نیازمند حمایت ویژه سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور و استان فارس هستیم.

فرماندار گراش میزان اعتبار مورد نیاز برای فاز دوم این مرکز را افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حمایت خیر برای تکمیل فاز های بعدی و توسعه این مجتمع بزرگ آموزشی نیازمند همت و تلاش سازمان فنی و حرفه ای کشور و استان فارس به ویژه در زمینه جذب نیروی انسانی و تجهیزات است.

وی تامین سیستم سرمایشی را یکی از نیازهای این مجموعه برشمرد و گفت: امیدوار هستیم در فاز دوم، ساخت خوابگاه شبانه روزی این مجموعه به همت خیرین و دولت در دستور کار قرار بگیرد که بتواند جوانان منطقه جنوب استان فارس را در زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی یاری دهد.

طاهرزاده اضافه کرد: آموزش با کارآفرینی ارتباطی مستقیم دارد و در این زمینه این کار ارزشمند خیر گراشی را باید ارج گذاشت که با سخاوتمندی به اشتغال جوانان و رونق کسب و کار منطقه کمک کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان فارس هم در این آیین گفت: این مرکز آموزشی یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز در سطح استان محسوب می شود و برای توسعه و ارتقای آن نیز آمادگی لازم را داریم.

رهام کیائی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و بررسی اولیه ۱۰ رشته آموزش فنی و حرفه ای برای فاز نخست این مرکز و از سال جدید تعریف شده که البته امکان افزایش تعداد رشته ها نیز در مراحل بعدی وجود دارد.

او گفت: تعمیرات لوله کشی ساختمان و آب و فاضلاب، تعمیر آب گرم کن ، آموزش نصب کولر گازی (اسپیلت دیواری)، نقشه کشی ساختمان و سازه های فلزی و همچنین آموزش کامپیوتر در مراحل مختلف ان از جمله رشته های تعریف شده در این مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین