پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

«نگارخانه» موزه مردم شناسی اوز گشایش یافت

نشست فعالان فرهنگی اوز لارستان فارس با مدیر کل ارشاد استان، منجر به افتتاح «نگارخانه» موزه مردم شناسی شد.

نشست فعالان فرهنگی اوز لارستان فارس با مدیر کل ارشاد استان، منجر به افتتاح «نگارخانه» موزه مردم شناسی شد.

دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به اتفاق معاونان و کارشناسان و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در تالار بخشداری اوز نشستی ۲٫۵ ساعته را با گروه های مختلف ادبی، هنری و رسانه ای ترتیب و ضمن استماع سخنان حاضران به سئوالات آنان پاسخ و «نگارخانه» موزه مردم شناسی اوز را افتتاح کرد.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در این جلسه فروغ هاشمی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز،  محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز،احمدی خضری از اعضای نشریه عصر اوز،عبدالعزیز خضری، رئیس دانشگاه آزاد و مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی «پیام دانش»، عنایت اله نامور فعال فرهنگی و از پیشگامان پایگاه های مجازی،دکتر مرتضی اسماعیلی مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی «مربوطی کهنه»،حمیرا نامدارخبرنگار عصراوز،بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب اوز،شهرام حسین نیا دبیر انجمن تاگاره و امین بحرانی ،دبیر انجمن عکاسی،طیب امینی مدیر مسئول صحبت نو ویژه اوز، به بیان مطالب مختلف پرداخته و ضمن تشکر ارتقای نمایندگی اوز به  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکلات بخش خود را نیز ارائه داده و حمایت مسئولان را خواستار شدند.

پس از آن صابر سهرابی معاون مطبوعاتی اداره کل اظهار کرد :صدور مجوز برای سایت های مجازی آسان شده و در زمان بررسی بین ٣ تا ٦ ماهه پس از بررسی به درخواست ها پاسخ داده خواهد شد . وی افزود: به سایت های دارای مجوز، یارانه سالیانه تا ده میلیون تومان داده خواهد شد و حتی کارکنانی که در آن مشغول به کار هستند می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

سهرابی در خصوص یارانه به هفته نامه عصر اوز نیز گفت: برای این نشریه که دارای امتیاز رسمی است باید رایانه داده شود که بهتر است از طریق مدیر مسئول عصر مردم شیراز پیگیری شود. همچنین برای بازگشت حق بیمه پرداختی نیز اقدام نمایید زیرا وزارت ارشاد بیمه کادر نشریات اعم از(مجازی و غیرمجازی) با مجوز را می پردازد .

معاون مطبوعاتی ارشاد فارس با اشاره به صدور پروانه پیام دانش ارگان دانشگاه آزاد اوز اظهار کرد :این سایت می تواند از همه مزایا سود ببرد و برای صدور مجوز نوشتاری از طریق سایت معاون مطبوعاتی در خواست بدهد.

در ادامه دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس حضور در اوز را بسان زادگاه خود مهم توصیف کرد و افزود: من در دبیرستان اوز تحصیل کرده ام و با خیلی از شما ها در یک کلاس حاضر و درس خوانده ام و کاملاً به فرهنگ و اخلاق مردم بخش اوز آشنا وتعلق خاطردارم.

وی در رابطه با ارتقای نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش اوز خاطر نشان کرد :سال گذشته که با دکترعلی جنتی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی در لامرد بودیم جمعی از اوز متشکل از جمعی از اعضای شورای اسلامی و رایزنی مرتب احمد خضری برای تاسیس نمایندگی «فرهنگ و ارشاد اسلامی دربخش اوز» با وزیر صحبت و نهایتاً وزیر با درخواست برای تاسیس نمایندگی موافقت کرد، ولی مشروط کرد که پیگیری برای اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه صورت بگیرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس افزود: نامه نگاری ها به سازمان برنامه وبودجه انجام شد اما بخاطر عدم وجود بعضی از شرایط نامه برگشت خود که یکی از علل این برگشت عدم تامین امکانات در اوز بود.

دکتر مریدی با بیان این که باید تلاش داریم تا زمین تهیه شود و خودم با هماهنگی منابع طبیعی موضوع گرفتن زمین را پیگیری خواهم کرد، افزود: ولی باید هنرمندان و مسئولان دلسوز منطقه، به خصوص نماینده مردم در مجلس نیز وارد میدان شوند تا این کار عملی شود.

همچنین مهندس نوید خادم پور شهردار اوز نیز در پاسخ به سوال مدیر کل درخصوص واگذاری زمین اظهار کرد: شهرداری اوز زمین برای این کار تخصیص می دهد اما لازم است برای تامین شرایط قانونی، اسم شهرداری اوز بر بالای تابلو باشد که مدیر کل گفت: ما در شرایطی می توانیم هزینه کنیم که زمین یا به نام وزارت اقتصاد و امور دارایی یا وزارت ارشاد باشد .

بهزاد مریدی برای تسهیل بیشتربرای بهره گیری از امتیازان اداره کل ارشاد، درخواست کرد اقدام به تشکیل کانونی با عنوان «بنیاد و فرهنگ هنر و ادب» کنید و به ثبت برسانید و در آن صورت قادر هستیم از طریق این بنیاد به کانون های فرهنگی و ادبی کمک نماییم .

دکتر مریدی در خصوص پرداخت حقوق رئیس و دیگر کادر نمایندگی فرهنگ وارشاد اسلامی بخش اوز گفت :تا زمانیکه نمایندگی از نظر سازمان برنامه و بودجه مجوز نگیرد هیچ ردیف تشکیلاتی نمی توان داد و لازم است امکانات اولیه بوجود آورید و همچنین پیگیری جدی از طریق برنامه و بودجه فارس و با حمایت نماینده مردم در مجلس داشته باشید .

دکتر مریدی در پاسخ رئیس دانشگاه ازاد برای اختصاص کتاب و حمایت برای تبدیل یکی از تالارهای دانشگاه به سینما گفت: قولی که داده ام پابرجاست و برای گرفتن کتاب زحمت بکشید یک نفر بیاید مستقیماً پیگیری کند تا در انجا اقدامات برای تحویل کتاب صورت بگیرد و برای تبدیل یکی از تالارها به سینما از مهدی رنجبر سرپرست سمعی وبصری و امورسینمایی، خواست محل را مورد بازدید و نتیجه را منعکس کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برای برگزاری نمایشگاه های عکس و اقدامات انجمن عکاسی مبلغ هفت و نیم میلیون اختصاص داد وی درعین حال تلویحاً با تاسیس کانون پرورش فکری که مورد درخواست مهندس شریف بازرگانی بود موافقت و درپاسخ به صحبت های امین بحرانی درنام بردن کسانی که برای ایجاد نمایندگی «فرهنگ وارشاد اسلامی بخش اوز و اصرار برای دادن مسئولیت به فروغ هاشمی » بوده اند، گفت : این با پیگیری احمدخضری و همراهانش درلامرد بوده است و بسبب این اصرار تاسیس آن موجب گردید.

وی درسخن پایانی خاطر نشان کرد :روز ٢٥ اسفند هرسال لازم است درپاسداشت زبان مادری لارستانی با عنوان «زبان آرامی و مهربانی» درهمه شهرهای لارستان همایش برپا شود که از اسفندماه امسال اجرا ومقرر گردید هرسال این پاسداشت صورت بگیرد و در این راستا فروغ هاشمی رییس اداره ارشاد اوز نیز خاطرنشان کرد: همایش یاد شده، ٢٥ اسفند درموزه موزه مردم شناسی برگزار خواهد شد.

دکترمریدی گفت : در مراسم روز بخش اوز که در هفتم فروردین ماه ٩٥ ترتیب یافته است نیز شرکت می کنیم.

فریبا جوکار از کارکنان اداره فرهنگ وارشاد ودانشجوی دانشگاه آزاد اوز، درخصوص اهدای کتاب به دانشگاه آزاد گفت: با نامه ریاست دانشگاه شخصآ به اداره کل مراجعه وموافقت مدیرکال اداره ارشاد برای دریافت کتاب اهدایی به کتاب خانه مولوی این دانشگاه اخذ وقراراست صورت کتب مورد نیاز ارایه تا تحویل گرفته شود.

در پایان این سفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس و همراهان با حضور هنرمندان و مسئولان منطقه برای افتتاح «نگارخانه» به موزه مردم شناسی رفتند و طی مراسمی این محل هنری را گشایش داده و برای نمایش آثار اصحاب فرهنگ و ادب و هنر محیا ساختند مسئول موزه مردم شناسی اوز نیز در این باره گفت : این نگارخانه با نقاشی های دو تن از نقاشان برجسته اوز آغاز به کار کرد.

فهیمه ملائی افزود: ٣٠ قطعه نقاشی بیژن پیرزاد و شهرام بهروچی درموضوعات آزاد دراولین نگارخانه به مدت یک هفته به نمایش درآمده است. موزه مردم شناسی اوز واقع در خیابان شهید باهنر (ملت) روبروی در شرقی مسجد شیخ است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین