شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

دشمنان از غرش موشک‌های سپاه در هراس باشند

فرمانده کل سپاه پیام رزمایش اقتدار ولایت را امنیت برای ملت ایران و کشورهای همسایه منطقه عنوان و تصریح کرد: امنیت ایران، امنیت کشورهای منطقه است و تمام تلاش ما در راستای برقراری امنیت کشورمان است.

در مرحله نهایی رزمایش موشکی “اقتدار ولایت” نیروی هوافضای سپاه پاسداران که بامداد امروز برگزار شد، تست موشک دوربرد، نقطه‌زن و بالستیک قیام با موفقیت انجام شد. در این رزمایش بخش دیگری از اقتدار نیروی هوافضای سپاه پاسداران با نمایش سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک‌های بالستیک به نمایش درآمد.

موشک‌های بالستیک نقطه‌زن هر لحظه که نیاز باشد، مراحل سوخت‌گیری و عملیاتی شدن آنها در اعماق زمین انجام و به سیلوهای زیرزمینی پرتاب منتقل می‌شوند. با توجه به برگزاری این رزمایش، سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران اکنون مکمل اصلی شهرهای موشکی سپاه پاسداران شده‌اند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم در مرحله نهایی رزمایش موشکی “اقتدار ولایت” نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد امروز برگزار شد، تست موشک دوربرد، نقطه‌زن و بالستیک قیام با موفقیت انجام شد. با تست موفقیت‌آمیز موشک نقطه‌زن قیام، سیلوهای  زیرزمینی، پرتاب‌گر انواع موشک های بالستیک دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد شده است.

در همین زمینه  فرمانده کل سپاه پیام رزمایش اقتدار ولایت را امنیت برای ملت ایران و کشورهای همسایه منطقه عنوان و تصریح کرد: امنیت ایران، امنیت کشورهای منطقه است و تمام تلاش ما در راستای برقراری امنیت کشورمان است.

وی با تأکید بر اینکه دستهای سپاهیان اسلام در برابر دشمنان همواره بر روی ماشه است گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و امنیت منطقه باید از غرش موشک‌های سپاه در هراس باشند.

سردار جعفری در پایان با بیان اینکه بیشترین تهدید متوجه جمهوری اسلامی ایران از سوی صهیونیست‌ها است، گفت: هرکس که بیشتر با ایران اسلامی دشمنی دارد به طور طبیعی از این آمادگی‌ها و توانمندی‌ها در هراس و وحشت است و از آنجا که برد غالب موشک‌های ما رژیم غاصب صهیونیستی را در بر می‌گیرد، از این رو بیشترین نگرانی را آنها دارند.

موشک جدید  «قیام» که در رزمایش اخیر سپاه تست شده است، با بُرد ۸۰۰ کیلومتر جدیدترین موشکی است که توسط وزارت دفاع و با ایده اولیه سردار شهید طهرانی مقدم با یک هدف خاص ساخته شد: «انهدام پایگاه‌ها و منافع آمریکایی در اطراف ایران».

موشک ۶تُنی «قیام» را در حقیقت باید «دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشک‌های بالستیک» دانست به‌طوری که می‌توان گفت تجربه ۲۵ساله صنعت دفاعی کشور (تا آن روز) در عرصه هوافضا در این موشک خلاصه می‌شد؛ موشکی که نداشتن بالک به‌عنوان یکی از ویژگی‌های آن، علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص را به آن می‌دهد.

این موشک بالستیک بنا بر مأموریت‌های تعریف شده، با طول حدود ۱۱٫۵ متر و وزن سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرم می‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد.

موشک بالستیک سوخت مایع قیام، قابلیت پرتاب از سیلوهای مخصوص و پرتابگر را داراست و سقف پرواز آن در حداکثر بُرد، به ۱۹۵ کیلومتر می‌رسد.

                                                                                                                مشخصات موشک قیام

نام بُرد طول وزن مسلح وزن سر جنگی نوع سوخت قطر جدایش مأموریت
قیام ۸۰۰ کیلومتر ۱۱٫۴۵ متر ۶۲۸۰ کیلوگرم ۶۴۵ کیلوگرم مایع ۸۸ سانتی‌متر یک‌مرحله‌ای زمین به زمین

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین