پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 51 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

امام خامنه ای:هیات حسینی هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد

 رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار هیات دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره) در سخنانی با بیان اینکه  اربعین امسال از همه دوران تاریخ با شکوه‌تر و معظم‌تر انجام گرفت اظهار…

 رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار هیات دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره) در سخنانی با بیان اینکه  اربعین امسال از همه دوران تاریخ با شکوه‌تر و معظم‌تر انجام گرفت اظهار داشتند: این یک مژده و بشارت است برای پیشرفت داعیه اسلامگرایی.  ایشان افزودند: هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی باید هیئت اینجور باشد. هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. این برای امروز ما لازم است. 

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری بخش هایی از سخنان معظم له به شرح زیر است:

۱) اربعین پرچم سربلند حسین بن علی (علیه السلام) است. اربعین امسال از همه‌ِی سالها، از همه‌ی دوران تاریخ، باشکوهتر و معظم‌تر انجام گرفت. حقاً و انصافاً باید گفت حادثه‌ی اربعین، این پیاده‌روی، این حضور همگانی مردم مسلمان، یک حرکت و یک پدیده‌ی معجزه‌گون و معجزه‌آساست. این یک چیز طبیعی نیست. با هیچ ترتیبی، با هیچ تدبیری، با هیچ دستی، با هیچ سیاستی امکان نداشت و امکان ندارد یک چنین حادثه‌ای پیش بیاید.

۲) این فقط دست خداست. این برای من و شما مژده و بشارت است. پیداست که دست خدای متعال در حال اقدام برای پیشرفت داعیه‌ی اسلامخواهی و اسلامگرایی است و اسلامِ اهل بیت روز به روز پرچمش را خدای متعال دارد بلندتر میکند. این نشانه‌ی این است که راه پیش روی ما راه روشنی است، راه ان‌شاءالله پیمودنی است.

۳) من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید. من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانی‌تان را بدانید. این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید. اما قدر این هیئتها را بدانید. این هیئتها گنجینه است. حقیقتاً گنجینه‌ی معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی باید هیئت اینجور باشد. هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. این برای امروز ما لازم است. 

۴) رهزنانی هستند که نمی‌پسندند حادثه‌ای مثل حادثه‌ی اربعینِ بین نجف و کربلا را. نمی‌پسندند این حضور پرشور و شورانگیز مردم را؛ مشغول تلاشند، مشغول کارند. باید دلها آماده باشد و پای کار باشیم همه‌مان، هر کسی وظیفه‌ای دارد، من هم وظیفه‌ای دارم، شما هم وظیفه‌ای دارید، مسئولین محترم کشور هم وظایفی دارند، هر کس وظیفه‌ای دارد. سعی کنید جای خودتان را، وظیفه‌ی خودتان را مشخص کنید برای خودتان. بدانید که چه کار باید بکنید.

۵)  به نظر من امروز «وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» این دو جمله‌ی حیاتی و اساسی و جاودانی قرآن برای ما همیشه دستورالعمل است و امروز بیش از همیشه. تواصی به حق یادتان نرود. تواصی به صبر یادتان نرود. صبر یعنی پایداری، یعنی ایستادگی، یعنی خسته‌نشدن، یعنی خود را در بن‌بست ندیدن؛ این معنای صبر است. راه حق را بروید، دیگران را هم به راه حق بکشانید.

۶)  کوشش کنید، بچه‌های مؤمن، مسلمان، علاقه‌مند، هیئتی و به‌معنای واقعی کلمه قرآنی و اسلامی سعی کنند در محیط دانشگاه، در محیطهای گوناگون تأثیر بگذارند، محیط را به همان رنگی که خودشان به آن معتقد هستند، به راه خدا، به آن رنگ منوّر کنند و ملوّن کنند.

۷) و این تواصی بر شما لازم است، برای ما لازم است. امروز هم به حق تواصی کنید، هم به صبر. نگذارید محیط، محیط خسته‌ای بشود، محیط از کار افتاده‌ای بشود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۴:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین