شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
در پی انتشار تقاضای بازگشایی میدان امام خمینی (ره) در فضای مجازی؛

بازگشایی فضای میدان امام خمینی (ره) در شرایط فعلی منوط به تصمیمات مراجع ذی صلاح است

در روزهای اخیر، تقاضای بازگشایی میدان امام خمینی (ره) جهت حضور شهروندان، در فضای مجازی مطرح شده است. فضای داخلی این میدان یکی از مهمترین فضاهای سبز و باز شهر لار بوده و اِلمانِ مرکزی نیز یکی از نشانه های شهری لار است.

در روزهای اخیر، تقاضای بازگشایی میدان امام خمینی (ره) جهت حضور شهروندان، در فضای مجازی مطرح شده است. فضای داخلی این میدان یکی از مهمترین فضاهای سبز و باز شهر لار بوده و اِلمانِ مرکزی نیز یکی از نشانه های شهری لار است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ نقش اولیه تعریف شده برای این میدان، به دلیل قرار گرفتن در تقاطع اصلی ترین محورهای مواصلاتی بین دو شهر، یک گره ترافیکی است و به جهت دارا بودن نقش ترافیکی، این میدان به یک فلکه تبدیل شده است.

در توضیح میدان و فلکه و تفاوت این دو، باید گفت: میدان محلی برای بروز تعاملات اجتماعی و فلکه محلی برای عبورِایمنِ جریان های متقابل ترافیکی است و نقشی عملکردی دارد.

دلایلی نظیر قرار گرفتن میدان امام خمینی (ره) در میانه مسیرکمربندی شرقی و غربی شهر و ورود وسایل موتوری سنگین به این تقاطع، موجب شده تا نقش ترافیکی این میدان بر نقش اجتماعی آن غلبه یافته و امروزه، میدان امام خمینی (ره) به یکی از تقاطع های مهم ترافیکی شهر لار بدل شود.

شهرداری لار، با صرف هزینه های بسیار، تا کنون در نگهداری از فضای سبز وسیع این میدان کوشا بوده و با توجه به وجود تقاضای مردمی، مایل به بازگشایی این میدان است.

اما طی جلسات، مکاتبات و استعلام های صورت گرفته، مراجع انتظامی و اداری؛ نظیر شورای ترافیک شهرستان و پلیس راهور بازگشایی این میدان را به دلیل تشدید حوادث رانندگی و بروز آسیب های جانی و مالی، در شرایط فعلی منع کرده است.

میدان امام خمینی (ره) که تا قبل از شروع بیماری کرونا یکی از مکان های تفریحی برای شهروندان بوده، از سال ۹۸ و با شروع این بیماری و برابر با تصمیم ستاد استانی و شهرستانی کرونا، ورود به این میدان مسدود شد.

باید گفت که بخش عمده ای از درخواست ها و مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بازگشایی این میدان از سوی تعدای از کسبه پیرامونی این گره ترافیکی انتشار یافته و هدف اصلی آن ها رونق کسب و کار خود می باشد.

لذا شهرداری لار، ضمن پرهیز از تصمیمات مبتنی بر احساس، بازگشایی فضای میدان را در شرایط فعلی، منوط به تصمیمات مراجع ذی صلاح می داند.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بازگشایی فضای میدان امام خمینی (ره) در شرایط فعلی منوط به تصمیمات مراجع ذی صلاح است”

  1. لاری گفت:

    به خاطر حوادث رانندگی بهتر است که بازگشایی نشود بروند ده قدم ان طرفتر بوستان وحدت که خطری هم ندارد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین