پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

عامل بیماری وبای التور می تواند در آب، میوه، سبزی، صدف دریایی و گوشت زنده بماند

رئیس گروه مبارزه با بیماریهای واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص بیماری ویا اظهارداشت: وبا یکی از بیماریهای با قابلییت ایجاد اپیدمی های بزرگ برای انسان است و قدرت…

رئیس گروه مبارزه با بیماریهای واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص بیماری ویا اظهارداشت: وبا یکی از بیماریهای با قابلییت ایجاد اپیدمی های بزرگ برای انسان است و قدرت آن در مبتلا کردن ناگهانی تعداد زیادی از مردم بالاست و این خاصیت باعث شده این بیماری یک تهدید بین المللی محسوب شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان خلیل صفری تصریح کرد: وبای التور یک بیماری عفونی واگیر (مسری) است که عامل ایجاد کننده آن، باکتری و انتقال بیماری از طریق مدفوعی – دهانی بوده و در زمانهای قدیم این بیماری باعث تلفات زیادی در ایران شده است.

وی با بیان اینکه وبای التور در حیوانات مختلف ایجاد بیماری می کند خاطرنشان کرد:  اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش شبیه آب برنج بدبو از علائم بیماری است.

صفری با اشاره به اینکه محلول ORS (مایع جبران کننده آب و املاح) در درمان بیماری وبای التور مناسب است گفت: عامل بیماری وبای التور می تواند در آب، میوه، سبزی، صدف دریایی و گوشت زنده بماند و کوتاه و تمیز نگه داشتن ناخنهای دست در پیشگیری از بیماری وبای التور مؤثر است.
وی بیان کرد: اگر به وبای التور مبتلا شویم باید سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنیم اما برای پیشگیری از ابتلا باید٫ سبزی خوردن را قبل از مصرف طبق اصول سالمسازی سبزیجات، ضدعفونی کرده و سعی کنیم مواد غذایی و میوه جات مورد نیاز را از مغازه های با سیستم بسته بندی مناسب خریداری کنیم و همچنین در محلهای تجمع مردمی (مسافرت، زیارت، تفریح و…) بیشتر مراقب بیماری وبای التور باشیم.

صفری تاکید کرد: در هنگام مسافرت نسبت به تهیه آب و مواد غذایی دقت کامل داشته باشیم و فروشندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی باید کارت بهداشتی داشته و در معرض دید مردم قرار دهند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین