پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تعمیر و مرمت خانه محمودی لار

 خانه محمودی در شهر لار، خانه ای متعلق به دوران زندیه بوده و در یکی از محلات شهر قدیم لار معروف به محله قنبر بیگی و در کنار آب انبار قنبر بیگی واقع شده است.

 خانه محمودی در شهر لار، خانه ای متعلق به دوران زندیه بوده و در یکی از محلات شهر قدیم لار معروف به محله قنبر بیگی و در کنار آب انبار قنبر بیگی واقع شده است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ این اثر که در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۸۶۷۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و اکنون در مالکیت شهرداری لار قرار دارد، به همت شهرداری و با همکاری میراث دوستان، در حال تعمیر و مرمت است.

به گفته نواز شریفی لاری شهردار لار، در سال گذشته ضلع جنوب شرقی این بنا که شامل آشپزخانه، راه پله، پشت بام و دیواره بوده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری، مرمت و مقاوم سازی شده است.

شهردار لار می گوید: ضلع جنوبی این بنا که در سال ۱۳۶۰ توسط مالک، به سبک جدید بازسازی شده بود؛ در حال حاضر با دست توانای استادکاران و پیشکسوتان مرمت در لارستان، مقاوم سازی شده و مجموعه ساختمان واقع شده در این بخش نیز به سبک سنتی در حال مرمت و بازسازی است.

نواز شریفی لاری، مجموعه اعتبار این بخش را از آغاز سال جاری تا کنون، ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

به گفته وی، مرمت و بازسازی نمای دیوار کل این بنای تاریخی به سبک سنتی و همچنین کف سازی کامل مجموعه از دیگر طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد.

خانه محمودی لار؛ شامل ۱۳ اتاق، ۳ سرداب، ۳ حیاطِ زاویه، مرکزی و آشپزخانه، اتاق شاه‌نشین، آشپزخانه‌های خشک و تر، حوض چاکده، حوض کشکولی، باغچه، درهای اندرونی و بیرونی، بادگیر، نورگیر، سردر و… است.

 

سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار

 

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین