جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بند حیدرنعمتی شهر لار در مقابل سیل ها مقاوم می شود

در بازدید فرماندار ویژه لارستان از بند حیدر نعمتی شهر لار مقرر شد اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات سیل های احتمالی در این مکان از شهر لار صورت…

در بازدید فرماندار ویژه لارستان از بند حیدر نعمتی شهر لار مقرر شد اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات سیل های احتمالی در این مکان از شهر لار صورت پذیرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان  دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه شریفی شهردار لار و روسای ادارات منابع طبیعی، امور آب، جهاد کشاورزی ، از بند حیدر نعمتی شهر لار و زمین های اطراف آن بازدید کرد.

در این بازدید مقرر شد اقدامات لازم اطراف این بند قدیمی که در سیل سالیان قبل دچار خساراتی شده بود توسط  دستگاه های مرتبط از جمله امور آب انجام گیرد. اقدامات مذکور شامل   لایه روبی رودخانه ها و حصارکشی جهت محافظت از زمین های کشاورزی و باغات اطراف از سیل های احتمالی پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است از قدیم الایام در شمال غرب شهر لار بندی وجود دارد بنام بند حیدر نعمتی که کار آن تقسیم رودخانه وربند به دو شاخه وربند حیدری ووربند نعمتی می باشد. هدف از احداث این بند بر طرف نمودن نیاز مبرم به آب این مسیل جهت آبیاری اراضی شرق لار و پرکردن آب انبارها بوده است. هر دو شاخه حیدری و نعمتی به طرف شهر لار طی مسیر می کنند که عبور مسیلهای فوق از شهر لار در اصل توسط دو شاخه اصلی صورت می گرفته ولی به دلیل لزوم تغذیه آب انبارها ، انشعابات دیگری نیز در مسیر عبور سرشاخه اصلی از مسیلهای فوق گرفته شده است که در نهایت همه این شاخه ها به طرف شهر لار طی مسیر می کنند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین