پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 30

رونمایی از  سه اثر جدید نویسندگان لارستان 

طی مراسمی از کتاب های “فرزندان دورگه کهکشان” و “در تمنای حضورت” به نویسندگی صدف مرزبان و کتاب “این دیگر خواب نیست” به نویسندگی فاطمه ظریف پور رونمایی شد به…

طی مراسمی از کتاب های “فرزندان دورگه کهکشان” و “در تمنای حضورت” به نویسندگی صدف مرزبان و کتاب “این دیگر خواب نیست” به نویسندگی فاطمه ظریف پور رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، محمد معتمدیان معاون اداره کل و مدیریت اداره کتابخانه های عمومی، عنایت موحدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فتحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و جمعی از مسئولین و نویسندگان شهرستان، از آثار مولفین و نویسندگان لارستانی رونمایی شد.

در این مراسم از کتاب های “فرزندان دورگه کهکشان” و “در تمنای حضورت” به نویسندگی صدف مرزبان ۱۹ ساله و کتاب “این دیگر خواب نیست” به نویسندگی فاطمه ظریف پور آموزگار لارستانی رونمایی شد. کتاب “فرزندان دورگه کهکشان” ۵۷ صفحه، کتاب “در تمنای حضورت” ۷۰ صفحه و کتاب “این دیگر خواب نیست” ۳۰ صفحه دارد.

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مطالعه کردن، انسان را از هویت خود با خبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد، گفت: کتاب همواره در تمامی دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده است، تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بر دارد.

داریوش دهقان ادامه داد: اگر خوب دقت کنیم می‌توان اندیشه‌های درست را از درون یک کتاب بیرون کشید و آن رابه عنوان یک الگوی درست در زندگی قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه کتاب خواندن بایستی از خودمان شروع شود و در ادامه نیز خانواده، دوست و مردم را هم تشویق کنیم، تصریح کرد: همینکه بتوانیم خودمان الگوی مناسبی برای افراد اهل مطالعه باشیم و ثانیا شوق مطالعه را در دیگران به وجود بیاوریم، به خودمان نمره ی قبولی می دهیم و شاید این دو کار کوچک از عهده ی همه ی ما بر بیاید و بتوانیم دیگران را نیز تشویق به مطالعه کنیم.

فرماندار ویژه لارستان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فرزندانمان هم به وسعت دید و درک واقعی از مسائل اجتماعی برسند، باید به روش های ترغیب کودک به کتابخوانی رجوع کنیم و باید بکوشیم تا آنها را به مطالعه علاقه‌مند سازیم.

وی با اشاره به اینکه ما بایستی همه چیز را با دید مثبت نگاه کنیم، گفت: کتاب‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای هدایت اندیشه و تفکر خوانندگان در نظر گرفته می شود و نقش مهمی در افزایش آگاهی و تغییر نگرش و رفتار‌های خواننده دارد.

فرماندار لارستان با بیان اینکه ورزش کردن و مطالعه کتاب روحیه افراد بهتر می شود، از همگان خواست که به این دو مقوله مهم و اساسی توجه ویژه کنند و آن را در سبد زندگی خود قرار دهند.

دهقان ابراز کرد: گسترش فرهنگ كتابخوانی، جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون نگاه می دارد و سبب توسعه فرهنگی می شود. از این رو باید با ایجاد بسترهایی از طریقِ اطلاع رسانی، كانون خانواده و مسوولان امر را متوجه این مهم ساخت تا نسل های آینده نیز به كتابخوانی ترغیب شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حفظ و حراست از انقلاب اسلامی، وظیفه همگانی است و تمامی اقشار جامعه باید نسبت به این موضوع حساس و جدی باشند.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: امام خمینی(ره) امانت انقلاب را که با مشقت بسیاری به پیروزی رسید، به همه آحاد جامعه سپرده و رسم امانت‌داری بر این مهم استوار است که از این امانت مهم و الهی نگهبانی و حراست کنیم و پشتیبان این نظام و انقلاب و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا با روش های مختلف به انقلاب اسلامی و نظام برخواسته از آن آسیب بزند، افزود: دشمن پس از شکست در عرصه های مختلف از جمله جنگ نظامی و تحریم تلاش دارد تا از طریق جنگ نرم و عرصه‌های فرهنگی و نفوذ به اهداف خود برسد که در این خصوص باید بصیرت و آگاهی خود را افزایش دهیم.

در ادامه محمد معتمدیان معاون اداره کل و مدیریت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و عنایت موحدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان هم به ایراد سخن پرداختند.

در پایان نیز با اهدا لوح سپاس و هدایایی از صدف مرزبان و فاطمه ظریف پور تجلیل شد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین