سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

نيمه دوم دي ماه 1377 – شماره 103 (شورا يا مجلس تصميم‌گيري شهرستان)

 با فرا رسيدن هفتم ديماه و آغاز نام‌نويسي داوطلبان شوراي شهر و بخش و روستا در سراسر كشور، فرمانداري لارستان و بخشداران تابعه نيز به اين مهم مبادرت ورزيدند و…

 با فرا رسيدن هفتم ديماه و آغاز نام‌نويسي داوطلبان شوراي شهر و بخش و روستا در سراسر كشور، فرمانداري لارستان و بخشداران تابعه نيز به اين مهم مبادرت ورزيدند و داوطلبان با مراجعه به مراكز ياد شده نام‌نويسي كردند. در بادي امر به نظر مي‌امد كه تعداد داوطلبان زياد نباشد اما خوشبختانه براساس اطلاعات واصله به نسبت، تعداد زيادي ثبت‌نام كرده‌اند. اين مطلب همينطور كه حسن كار محسوب مي‌شود از جهتي ممكن است عيب كار نيز به حساب آيد. عيب آن در اين است كه تعدد داوطلب منجر به تفرق آراء خواهد شد كه در نهايت به سود جامعه نخواهد بود. صرف نظر از اين كه داوطلبان چه كساني‌اند ؟ چه مدركي دارند و در جامعه به چه شغل و حرفه‌اي مشغول‌اند زيرا همه اقشار قابل ستايش و تحسين و تمجيدند و برتري براساس تقوا و آگاهي است. اما بايد توجه داشت در ميان بدان بدتر هميشه وجود دارد لذا به فرض خوبي و نيكي همه داوطلبان،‌بايد بهترين‌ها را گزينش نمود. آنهايي كه براي پيشرفت منطقه و توسعه آن طرح  وبرنامه و فكر و انديشه داشته باشند. وقتي قانون انتخاب شوراها همه اختيارات را به شورا داده و در ماده اول آن هدف از تشكيل شورا «پيشبرد سريع برنامه هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، بهداشتي، فرهنگي، اموزشي، پرورشي و ساير امور رفاهي از طريق همكاري مردم» مي‌داند وظيفه انتخاب كنندگان  و انتخاب شوندگان نهاده هر داوطلب بايد خود را سنجش نمايد كه حقيقتاً از عهده كداميك از اين فعاليتها مي‌آيد و در كدامين آنها صاحبنظر است  و مثلاً براي بهتر شدن وضعيت اقتصادي يا عمراني يا بهداشتي يا فرهنگي جامعه چه طرح كارشناسانه‌اي دارد و با كدام انديشه گام در ميدان عمل مي‌گذارد. بديهي است انتخاب كنندگان نيز بايد اين نكته را از نظر دور ندارند و اشخاصي را انتخاب كنند كه بتوانند معضلات جامعه را براساس قانون شوراها حل و فصل نمايند.
اين نكته از سرِ درد به مردم عزيز و آگاه لار و لارستان اعلام مي‌گردد كه اگر جمعي خبير، آگاه، بافضل، متقي، متدين، با نفوذ، روشن بين، فعال، متفكر، از خود گذشته، شجاع، باتدبير، فصيح و بليغ، تحصيلكرده و… انتخاب گردند مي‌توانند كليه ادارات شهرستان را زير نظر بگيرند و مسئولين نيز براي چنين اشخاصي ارزش معنوي قائل‌اند و كلام آنان نافذ و تقاضاشان كارساز و رفع مشكلات جامعه آسان مي‌گردد. به عكس اگر خداي ناكرده افرادي كه انتخاب مي‌شوند ضعيف، بي‌اطلاع، ساده‌انديش، خودبزرگ بين، انعطاف‌ناپذير، بي‌طرح و برنامه، زودباور، كم‌فكر و… باشند طبعاً نه تنها گره‌اي از مشكلات جامعه حل نخواهد شد كه معضلي به معضلات آن اضافه مي‌گردد مصداق بيت زير مي‌شود:
شد غلامي كه آب جوي آرد
آب جو آمد و غلام ببرد
ضرب‌المثلي از قديم در انديشه‌ها وجود داشته است كه «احترام امامزاده به متولي آن است» در اين جريان نيز چنين است ارزش و عصاره شهرو نمونه بارز فرهنگ و تمدن و انديشه و ديدگاه مردم شهر، اعضاي شوراها خواهند بود. پس اهالي محترم لارستان بايد توجه داشته باشند خدا را در نظر بگيرند و بهترين‌ها را انتخاب كنند و فرهنگ و تعالي والاي خويش را به منصه ظهور برسانند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین