شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تمام واحدهای مسکن مهر لارستان تا پایان سال به متقاضیان واگذار می شود

میلاد لارستان: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از تعداد کل واحدهای مسکونی مسکن مهر تعداد ۲ هزار و ۴۵۷ واحد تحویل شده و تعدادی نیز در حال…

میلاد لارستان: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از تعداد کل واحدهای مسکونی مسکن مهر تعداد ۲ هزار و ۴۵۷ واحد تحویل شده و تعدادی نیز در حال واگذاری است و امید است مابقی واحدهای مسکونی نیز تا پایان سال تحویل متقاضیان آنها شود.

 

مهناز طاهری در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان، با گرامیداشت هفته تعاون، اظهار کرد: در لارستان، تعداد ۶۷ واحد شرکت تعاونی فعال در زمینه‌های مسکن، مصرف، تولید و خدمات در حال فعالیت است.

وی افزود: شرکت تعاونی‌ها می‌توانند با تجمیع سرمایه‌های کوچک و بهره‌مندی از تسهیلات قرض الحسنه برای تأمین تمام یا بخشی از آورده شرکت تعاونی راه‌اندازی کند.

 رئیس اداره تعاون لارستان تصریح کرد: شرکت تعاونی می‌تواند با استفاده از مهارت‌ها و دانش سایر اعضاء به طور تخصصی در یک یا چند زمینه فعالیت اقتصادی داشته باشد و این مزیت می‌تواند حتی در جوامع کوچک نیز کاربردی باشد.

 وی با بیان بخش‌هایی از مزایا و معافیت‌های شرکت های تعاونی، خاطر نشان کرد: شرکت تعاونی‌ها از یارانه ۲۰ درصدی حق بیمه کارفرما، ۲۵ درصد تخفیف برای درآمد مشمول مالیات ابزاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های متعارف و تعاونی‌های سهامی عام برخوردارند.

 طاهری بیان کرد: پیش‌بینی ردیف مستقل بودجه‌ای تحت عنوان شکل گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها از ابتدای سال ۸۸ و با حمایت مالی بانک توسعه تعاون، با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد ریال توسط دولت و به منظور تأمین منابع سرمایه‌ای بخش تعاون تشکیل شده است.

 با تشکیل تعاونی‌ها و تجمیع سرمایه‌های اندک می توان اشتغال ایجاد کرد

وی نقش تعاونی‌ها را در ایجاد اشتغال بسیار مهم و پررنگ عنوان کرد و افزود: با توجه به سیاست اخیر دولت در کوچک‌سازی بدنه دولت و پایین بودن آمار استخدامی‌های دولتی در چند سال اخیر، باید روند ایجاد اشتغال به سمت دیگری هدایت شود که یکی از این مسیرها، تشکیل تعاونی‌ها و تجمیع سرمایه‌های اندک و سرگردان برای توسعه اقتصادی، خدماتی و صنعت است که می‌بایست با هدف کارآفرینی در این راه وارد شد.

 

تمام واحدهای مسکن مهر لارستان تا پایان سال به متقاضیان واگذار می شود

معاون مدیرکل تعاون فارس، با بیان آماری در زمینه فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی مسکن، تصریح کرد: در شهر لار ۱۰ شرکت تعاونی مسکن با تعداد ۲ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی، در بخش اوز ۵ تعاونی با ۶۰۸ واحد مسکونی و گراش با ۷ شرکت تعاونی با ۹۶۲ واحد مسکونی که در مجموع با تعدادی بیش از ۱۸۱ هزار نفر عضو برای ۳۸۵ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

 وی خاطر نشان کرد: از تعداد کل واحدهای مسکونی مسکن مهر تعداد ۲ هزار و ۴۵۷ واحد تحویل شده و تعدادی نیز در حال واگذاری است و امید است مابقی واحدهای مسکونی نیز تا پایان سال تحویل متقاضیان آنها شود.

اتحادیه تعاونی‌های مسکن و تعاونی توسعه و عمران لارستان تأسیس می‌شود

 رئیس اداره تعاون لارستان با اعلام این خبر که از سال گذشته ۵ تعاونی دهیاران در سطح بخش‌های لارستان تشکیل شده است، نوید این مهم را داد که با اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک اتحادیه تعاونی‌های مسکن و تعاونی توسعه و عمران لارستان تأسیس می‌شود.

 شناسایی و ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری یکی از راه حل های رفع بیکاری

وی درباره راه برون رفت از معضل بیکاری اظهار کرد: برای حل مشکل بزرگ بیکاری باید شناسایی و ترغیب سرمایه‌گذاران، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای نیمه تمام، راه‌اندازی طرح‌های اشتغال زا، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، رواج فرهنگ کارآفرینی، تشویق جوانان جویای کار و فارغ التحصیل دانشگاهی به تشکیل تعاونی‌های تولیدی و خدماتی اشتغالزا، ترویج و انتشار فرهنگ اصل بودن کار و خارج کردن برخی مشاغل از دون پایگی انجام شود.

 طاهری با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته در مورد عدم به کارگیری اتباع بیگانه، گفت: در این مدت تعداد ۱۰۳ مورد بازرسی صورت پذیرفته که از این تعداد در ۱۱ مورد، ۲۵ نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی و متخلفان در مجموع هزینه‌ای بیش از ۲۶ میلیون ریال جریمه شده‌اند.

در لارستان تعداد ۸ مورد تشکیلات کارگری و کارفرمایی فعالیت می‌کنند

وی درباره تشکیلات کارگری و کارفرمایی نیز بیان کرد: در لارستان تعداد ۸ مورد تشکیلات کارگری و کارفرمایی و یک مورد کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی فعالیت می‌کنند.

 رئیس اداره تعاون لارستان با اعلام این خبر که چندی پیش با پیگیری‌های صورت گرفته انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در لارستان تأسیس شده است، عنوان کرد: افراد برای تشکیل انجمن‌ها و ثبت آن می‌بایست به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان مراجعه کنند و نیازی به مراجعه به اداره ثبت اسناد نیست.

 خبرنگار: حسن فراست

 

اخبار مرتبط:

تعاونی سهام عدالت لارستان، تعاونی برتر کشور

تقدیر وزیر تعاون از مدیرعامل تعاونی سهام عدالت لارستان

رئيس جديد تعاوني روستايي لارستان معرفی شد.

لارستان جزء مهم ترین تعاونی های مرزی فارس

مدیر کل تعاونی روستایی فارس:در لارستان ۳۰ تعاونی وجود دارد و بایستی یک نگاه ویژه به آنها بشود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین