سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

پرچم سبز، بر فراز گنبد مطهر امامزاده میرعلی(ع) لارستان نصب شد

مراسم تعویض پرچم گنبد مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) و با حضور خادمین افتخاری آستان مقدس و خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع)، برگزار…

مراسم تعویض پرچم گنبد مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) و با حضور خادمین افتخاری آستان مقدس و خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع)، برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار فرهنگی “گنبدسبز” لارستان؛ در طول سال چندین بار پرچم گنبد مطهر، در مراسم باشکوهی با حضور زائران، مجاورین و خادمین حرم تعویض و پرچم جدید به اهتزاز در می آید.

 این بار، مراسم نصب پرچم جدید مصادف شد با میلاد بابرکت و سراسر نور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که این برنامه، بصورت ویژه و با آداب خاصی برگزار شد.

 در مراسم فوق، خادمین و زائرین با تجمع در صحن اصلی و با قرار گرفتن در روبروی گنبد و بارگاه نورانی حضرت میرعلی بن الحسین(ع)، ابتدا با قرائت قرآن گام در این برنامه گذاشته، سپس با چرخش به سمت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، سلام خاصه آن بزرگوار را بر زبان جاری کردند و پس از آن با قرائت دعای اذن دخول به حرم مطهر، آماده نصب پرچم شدند.

 قبل از انتقال پرچم توسط خادمین حرم جهت طواف ضریح مطهر و هدایت آن به سمت گنبد، پرچم در بین حاضرین چرخانده شد و حاجتمندان با بوسیدن و تمسک به آن، به این امامزاده جلیل القدر و آقا علی بن موسی الرضا(ع)، توسل پیدا کردند.

 این پرچم که ۳ متر طول و  ۲ متر عرض دارد، توسط گروهی ۶ نفره از خادمین افتخاری این مکان مقدس، به کنار گنبد مطهر انتقال داده شد و توسط ۳ نفر از ماموران نیز به اهتزاز درآمد.

 جنس پارچه این پرچم از ساتن سبز و مخمل مرغوب و مزین به نام مقدس “امامزاده میرعلی(ع)” در قسمت مرکز پرچم است.

 

 پرچم گنبد مطهر امامزاده میرعلی(ع) لارستان، در ایام مختلف سال همزمان به مناسبت‌های ویژه تعویض می‌شود و در ایام عادی و اعیاد به رنگ سبز و در ایام سوگواری به رنگ مشکی یا قرمز در می‌آید.

 در حاشیه این برنامه معنوی، نواهای: “ای حرمت و صدای نقارخانه حرم مطهر رضوی” پخش شد و مجاورین و خادمین با توزیع متعدد شیرینی این روز بزرگ را گرامی داشتند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین