سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 28

سخني با تجار و كسبه محترم لارستانی

فرا رسيدن عيد نوروز و حضور مسافران نوروزي فرصتي است كه بايد آن را غنيمت شمرد و با سود متعادل و منفعت محدود محبت الهي را براي خود به دست آورد و روايت مهم «الكاسب حبيب‌ا…» را به منصه ظهور رساند.

فرا رسيدن عيد نوروز و حضور مسافران نوروزي فرصتي است كه بايد آن را غنيمت شمرد و با سود متعادل و منفعت محدود محبت الهي را براي خود به دست آورد و روايت مهم «الكاسب حبيب‌ا…» را به منصه ظهور رساند.

كسبه و تجار محترم لاري و لارستاني بدانند آباء و اجداد ما با معاملات عادلانه و سود كم قانع بوده‌اند و نام لار و لارستاني را با انصاف و صداقت در جاي جاي ميهن اسلامي منتشر نموده‌اند و گام شايسته را در اقصي نقاط ميهن اسلامي برداشته‌‌اند.

لذا سزاوار است اين نام نيك با عمل درست و نيكو ادامه يابد و كسبه و تجار محترم خصلت و صداقت و عدالت و انصاف كه ويژه بزرگان و تجار اين منطقه بوده تداوم بخشند.

دوستي مي‌گفت به مغازه بزازي كه اكنون مرحوم شده است مراجعه كردم او داشت پارچه‌اي به مشتري نشان مي‌داد و مي‌گفت فلان قسمت اين پارچه عيب دارد به خياط نشان بده اگر مي‌تواند درست برش بدهد بردار من هم ارزان‌تر مي‌دهم اگر نشد رها كن بعد از اين كه مشتري رفت گفتم: حاجي … اينگونه  كه  شما گفتید نمي‌خرد گفت نخرد من كار خلاف مرتكب بشوم و آتش براي خودم بخرم .

اين انديشه كسبه  وتجار ما بوده بايد اين را تداوم بخشيم و احيا كنيم كه حيات طيبه در كار درست است

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “سخني با تجار و كسبه محترم لارستانی”

  1. لاری گفت:

    متاسفانه خیلی از مسافرین اطلاعی از قیمتهای مناسب و تنوع اجناس و کالاها در لار و گراش ندارند . که با همت اتاق اصناف لارستان میتوان برای سالهای بعد با نصب بنر و یا پلاکارت در مبادی ورودی شهر لار که راهنمای مسافرین بسمت مراکز تجاری و بازارها و سوغاتسراهای لار باشد این امر را محقق کرد .

  2. ناشناس گفت:

    متاسفانه مسافرانی که در ابتدا پا به دروازه لارستان میگزارند با اون چهره دلخراشی که لار از خودش نشان میدهد فکر میکنند لار خربه ای بیش نیست پس فرار را ترجیح می دهد. کاش مسئولین بیشتر به فکر ابادی شهر بودند تا چاپیدن بودجه ای که در اختیارشان هست.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین