سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

نيمه دوم بهمن ماه 1377 – شماره 105 (پاسداري از دست‌آوردهاي 22 بهمن از واجبات است)

فرا رسيدن بيستمين سالگرد پيروزي خون بر شمشير و حق بر باطل اغتنام فرصتي است كه بگوييم چه بوديم و چه شديم و دشمن چگونه درصدد قلع و قمع است…

فرا رسيدن بيستمين سالگرد پيروزي خون بر شمشير و حق بر باطل اغتنام فرصتي است كه بگوييم چه بوديم و چه شديم و دشمن چگونه درصدد قلع و قمع است و جامعه اسلامي ما چگونه بيداري و آگاهي را طلب مي‌كند. هرچند پرداختن به همين نكته در اين سرمقاله امكان‌پذير نيست اما مي‌توان نكاتي به عنوان تذكر و يادآوري عنوان نمود.
۱-ما مردمي بوديم كه به اسلام و نظام برآمده از اسلام علاقه‌مند بوديم اما رژيم تا دندان مسلح شاه ضديت شديدي با اسلام و قرآن داشت. ضديتي كه باطناً آشكار ولي ظاهراً مخفي بود به اين معني كه در ظاهر به اسلاميت و حمايت از قرآن تظاهر مي‌نمود و در باطن تيشه به ريشه اسلام و اسلاميان مي‌زد. با پيروزي انقلاب اين چهره فريبنده بي‌نقاب شد و مردم به دستور رهبر خويش انقلاب ارزش‌ها را به پا كردند و ارزش‌هاي اسلامي را زنده نمودند هرچند كه در تحقق حيات ارزش‌ها با مشكلاتي مواجه شده و هستيم.
۲-مردم كه در همه ابعاد محتاج ابرقدرت‌ها بودند توانستند با اتكاء به خود و خلاقيت جامعه خويش موانع اجتماعي را يكي پس از ديگري از جلو پاي خويش بردارد و سطح فرهنگ و علوم و تكنيك را در جامعه افزايش دهد و علاوه بر شهرستان‌ها و شهرها حتي در بخش‌هاي اين مملكت مراكز عالي علمي را تأسيس نمايد و دانشجويان و دانشگاهيان را جمع آورد و عليرغم نظر كج‌انديشان و تبليغ كنندگان دين كه اسلام زنان را خانه‌نشين مي‌سازد انقلاب اسلامي زنان را در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي، سياسي، فرهنگي به كار گرفت و در همه ابعاد ارتقا داد.
۳-دشمن براي نابودي انقلاب اسلامي از جنگ تمام عيار استفاده كرد و ۸ سال جامعه تازه تحول يافته را در تنگناهاي وحشتناك قرار داد كه در همه مشكلات با درايت و كارداني حضرت امام راحل (قدس سره) و همگامي مردم و ايمان به خدا اين مشكلات حل شد و دشمن اصلي با شكست مواجه گرديد.
البته طبيعي است جنگ لطمات و صدمات مختلف را به دنبال دارد و ملت ما نيز از اين صدمات مصون نبوده و عواقب آن را نيز تحمل كرده كه برخي ضربات پس از جنگ از اصل جنگ خطرناك‌تر و مشكل‌آفرين‌تر بوده است. اما اين ملت از اصول خويش عقب‌نشيني نكرده و هنوز به دشمن «نه» مي‌گويد و تيغ لا اله را بر سر دشمن دون فرود مي‌آورد. ملتي كه اينچنين بيدار و آگاه باشد دشمن نمي‌تواند او رافريب دهد.
نكته‌اي كه در اينجا لازم است تذكر داده شود و هوشياري و بيداري مسئولين را طلب مي‌كند اين است كه:
الف: اين انقلاب كه با خون اين همه شهيد و جانباز و بارنج اين همه آزاده و از جان گذشته به بار نشسته نياز به پاسداري و حفاظت دارد. طبيعي است اگر محافظت نشود و تندباد حوادث خداي ناكرده شاخه‌هاي پرثمر آن را بشكند همه ما از كوچك و نوجوان و پير و كهنسال مسئول خواهيم بود و در پيشگاه الهي در حضور رسول خدا، ائمه معصومين، و حتي امام امت خميني بايد جوابگو باشيم.
ب: سعي كنيم نقطه ضعف‌ها را با ذره‌بين نبينيم و نقطه قوت‌ها را بي‌ارزش جلوه ندهيم بلكه با چشم حقيقت‌بين حقايق را به طور دقيق و صحيح ادراك كنيم.
ج: رمز پيروزي اين انقلاب ايمان به خدا، وحدت كلمه و صلابت رهبري بود. طبعاً بايد اين سه عنصر اساسي پيروزي، حفظ شود و اجازه ندهيم وحدت به تفرقه و ايمان به شرك بدل شود وصلابت رهبري پايمال گردد و هر كس هر گونه بخواهد تحليل‌هاي نابخردانه نمايد و جامعه را بازيچه خويش قرار دهد.
د: بايد بيدار باشيم و بدانيم كه راديوهاي بيگانه در پي تهي نمودن ما از درون و فاسد كردن جامعه ما هستند و به هيچ وجه توقع نداشته باشيم از ملت، رهبر و رياست محترم جمهور و ساير كاركنان خدوم جمهوري اسلامي حمايت كنند. حتي اگر در موردي حمايت نمايند نقشه‌اي شيطاني در سر دارند كه با آگاهي و كارداني مسئولين بالاي مملكتي خنثي مي‌شود. به اميد موفقيت و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران درهمه ابعاد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین