پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

8 درخواست مهم فرماندار ویژه لارستان از مشاور وزیر علوم و عضو ستاد راهبری تحول دولت

فرماندار ویژه لارستان در حضور عضو ستاد راهبری تحول دولت و مشاور وزیر علوم هشت درخواست مهم در راستای تعالی علمی منطقه را مطرح نمود به گزارش خبرنگار میلاد لارستان به…

فرماندار ویژه لارستان در حضور عضو ستاد راهبری تحول دولت و مشاور وزیر علوم هشت درخواست مهم در راستای تعالی علمی منطقه را مطرح نمود

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان به دعوت مجتمع آموزش عالی لارستان دکتر مصطفی زمانیان مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد عبدالحسینی معاون ستاد خیرین و دکتر محمد مهدی جعفری عضو ستاد خیرین وزارت و دبیر اتاق فکر خیرین مسئولیت اجتماعی به همراه طاهری رئیس مجتمع آموزش عالی، قناعت پور نماینده پارک علم و فناوری فارس در برج علم و فناوری با حضور در فرمانداری ویژه با دهقان فرماندار ویژه لارستان دیدار و گفتگو کردند.

 در این دیدار دهقان فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مردم لارستان مردمی هستند که در خارج از کشور تلاش و کوشش می نمایند اما درآمد خود را صرف کار خیر در منطقه خود می کنند اظهار داشت: تعداد زیادی از مسئولین و بزرگان در کشورهای حوزه خلیج فارس از منطقه لارستان هستند که برای منطقه خود دلسوزی دارند و وظیفه مسئولین است که بسترهای لازم را جهت بهره برداری از ظرفیت های این افراد در منطقه فراهم نمایند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: فرودگاه لارستان پنجمین فرودگاه بین المللی کشور است که اخیرا و مجددا تقاضای شرکت های خارجی جهت ایجاد پروازهای بیشتر از این فرودگاه بین المللی افزایش یافته است اما مسئولین با برخی مخالفت ها و عدم صدور مجوز به این ظرفیت ها بها نداده و به گونه ای موجب نارضایتی هایی در مردم شده اند؛ این در حالی است که  توسعه یک فرودگاه از طریق شرکت های خارجی خواهد بود که هم اشتغالزایی به همراه دارد و هم درآمد خوبی برای دولت به ارمغان می آورد.

به گزارش میلاد لارستان دهقان با اظهار اینکه بار اصلی توسعه و آبادانی مردم این منطقه بر عهده خیرین بوده بگونه ای که خیرین منطقه زبانزد می باشند و در هر فعالیتی نقش دارند ادامه داد: در هیچ جای کشور دیده نمی شود که خیرین حتی در ساخت قبرستان و پل فعالیت نمایند  اما این مهم در این دیار وجود داشته و باید مسئولین موجب دلگرمی خیرین شوند زیرا مردم ولی امر آنها هستند. وی بیان داشت: وقتی مردم و خیرین شهرستان برخی تبعیض ها را نظاره می کنند ممکن است نسبت به مسئولین ناامید شوند پس باید قدردان این خیرین و مردم بود.

مقام عالی دولت در لارستان  با گلایه از مسئولین بیان نمود: توقع می رود وزرای دولت مردمی در این شهرستان بیشتر حاضر شوند و از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه مطلع گردند زیرا در دولت جدید سهم منطقه از حضور وزرا بسیار کم بوده است. ساختمان برج علم و فناوری لارستان تنها ساختمان خیرساز کشور است که با هزینه بالای صد میلیاردتومان ساخته شده که یک کار منحصر به فرد است پس توقع می رود یکی از مسئولین بلندپایه کشوری جهت افتتاح آن در شهرستان حضور یابد‌.

از دیگر درخواست های دهقان فرماندار ویژه لارستان می توان به موضوع  افزایش رشته های مجتمع آموزش عالی لارستان، تخصیص زمین جهت ساخت خوابگاه و ساختمان آموزشی مجتمع، بازگرداندن رشته روانشناسی به مجتمع آموزش عالی با توجه به امکانات موجود، تاسیس مجدد دانشگاه علمی کاربردی به شهرستان با توجه به سابقه گذشته آن در منطقه، اخذ مجوز تاسیس صندوق شکوفایی شرکت های دانش بنیان در برج علم و فناوری لارستان با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاری توسط خیرین در تامین منابع مالی اولیه آن، ایجاد گمرک دانش بنیان، استفاده از ظرفیت خیرین منطقه و حضور مردم شهرستان در حوزه خلیج فارس و …. اشاره نمود.

در ادامه دکتر مصطفی زمانیان دبیر ستاد خیرین وزارت علوم و عضو ستاد راهبری تحول دولت ضمن ابراز خرسندی از حضور در لارستان قول مساعد داد که موارد مطروحه را  پیگیری نماید.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین