جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

روزشمار انقلاب اسلامی در لارستان تدوین شد

پژوهشگر حوزه فارس و لارستان گفت: روزشمار انقلاب اسلامی در لارستان با هدف مدون‌سازی بخشی از تاریخ انقلاب در این منطقه و با انگیزه ارتقای سطح دانش و بینش عمومی…

پژوهشگر حوزه فارس و لارستان گفت: روزشمار انقلاب اسلامی در لارستان با هدف مدون‌سازی بخشی از تاریخ انقلاب در این منطقه و با انگیزه ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و آشنایی مردم با حوادث و وقایع ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب تدوین شده است.

به گزارش میلاد لارستان، رسول احمدلو یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای خدمت به انقلاب و پژوهش‌هایی که در حوزه انقلاب و لارشناسی انجام شد پژوهشی را با عنوان «انقلاب اسلامی و لارستان» آماده کردیم که بخشی از این پژوهش به «روزشمار انقلاب اسلامی در لارستان» اختصاص دارد.

پژوهشگر حوزه فارس و لارستان ادامه داد: در این روزشمار به حوادثی از دی‌ماه ۱۳۵۶ تا ورود امام خمینی(ره) به کشور اشاره شده؛ در واقع این روزشمار که به صورت مجموعه سه صفحه‌ای تدوین شده به مهمترین رویدادهای منطقه لارستان در آن مقطع زمانی پرداخته و به علاقمندان به تاریخ انقلاب در منطقه لارستان تقدیم شده است.

احمدلو اضافه کرد: در دوران انقلاب بسیاری از مراسم‌ها و برنامه‌ها در لارستان با رهبری حضرت آیت‌الله حاج سیدعبدالعلی آیت‌اللهی امام جمعه لارستان که از نوادگان حضرت آیت الله سید عبدالحسین لاری بودند برگزار می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر این برنامه‌ها در حسینه اعظم لارستان برگزار می‌شد، به بیان برخی وقایع و حوادث در روزشمار انقلاب اسلامی لارستان پرداخت و گفت: سخنرانی حضرت آیت‌الله نسابه، موسوی لاری و رکنی به مناسبت کشتار مردم قم در ۲۹ دی‌ماه ۱۳۵۶، برگزاری مراسم چهلم شهدای تهران در مسجد جامع لار در ۲۴ مهرماه ۱۳۵۷، ممنوع‌المنبر شدن آیت‌الله نسابه به دلیل انتقال از رژیم در مردادماه ۱۳۵۷، دیدار آیت‌الله «سیدمجتبی موسوی لاری» با امام خمینی در پاریس در مهرماه ۱۳۵۷، شهادت سه لاریِ انقلابی، استعفای «محمدصادق افتخار» از نمایندگیِ مجلس شورای ملی در چهارم بهمن‌ماه ۱۳۵۷، اعتصابِ فرهنگیانِ اوز و اقامه نخستین نمازجمعه انقلاب اسلامی به امامت حضرت آیت‌الله حاج سیدعبدالعلی آیتاللهی در بهمن ۱۳۵۷ از مهمترین موضوعاتی است که در این روزشمار به آن اشاره شده است.

احمدلو با اعتقاد به اینکه در تاریخ معاصر ایران حادثه‌ای به اهمیت وقوع انقلاب اسلامی وجود ندارد، گفت: در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش شخصیت‌های انقلاب، سخنرانی‌ها، اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها و حتی برخی از مناسبت‌های مذهبی تأثیر بسزایی داشته است.

این محقق تاریخ و دانشجوی دکتری این رشته اظهار کرد: روزشمار انقلاب اسلامی در لارستان طی سال‌ها پژوهش درحوزه انقلاب اسلامی و با تکیه بر اسناد و منابعی متعدد تهیه شده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۵:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین