شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

مرکز نظام مهندسی کشاورزی شهرستان جویم افتتاح شد

  در ششمین روز از دهه مبارک فجر، مرکز نظام مهندسی کشاورزی شهرستان جویم با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس افتتاح شد. به گزارش گروه…

 

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، مرکز نظام مهندسی کشاورزی شهرستان جویم با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، در ششمین روز از دهه مبارک فجر، مرکز نظام مهندسی کشاورزی شهرستان جویم، با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس، معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس ،مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی تعاون روستایی فارس ،فرماندار، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان،بخشدار بخش مرکزی، مسئول دفتر نماینده مردم در شهرستان و جمعی از مسئولین ادارات افتتاح شد.

مدیر مرکز نظام مهندسی کشاورزی شهرستان جویم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم و بهره برداران بخش کشاورزی جویم، استقرار، ارتقای ادارات و ارائه خدمات می باشد که بحمدالله امروز توانستیم شاهد افتتاح اولین مرکز غیرمستقر در شهرستان جویم باشیم، اظهار کرد:این مرکز می تواند صدور مجوز ها در تمامی زمینه های کشاورزی، پروانه اشتغال و ساماندهی فارغ التحصیلان رشته کشاورزی را انجام دهد و در راستای پیشبرد اهداف عالیه سازمان جهاد کشاورزی که بیشترین تمرکز آن بر ساماندهی بخش کشاورزی و دانش آموختگان این رشته است، قدم بردارد.

ابوذر جوکاری ادامه داد: با افتتاح این مرکز، فعلا ۶ نفر از کارشناسان رشته کشاورزی مشغول به فعالیت خواهند شد و در صدد توسعه آن هستیم تا خدمات بیشتری به مردم شهرستان ارائه دهیم.

حسین وطندوست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویم با بیان اینکه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه به ویژه بخش کشاورزی و تسهیل در روند کار، همسو با سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی فارس، اهدافی را در نظر داریم که بتوانیم از رفت و آمدهای مردم کاسته و هزینه ها کمتر شود، گفت: خوشبختانه این تعامل در سطح استان و شهرستان به نحو عالی وجود دارد و ان شاالله بتوانیم خدماتی ارائه و گوشه ای از بار سنگینی که بر دوش مردم است را کاهش دهیم.

محمد جواد احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی فارس با بیان اینکه این مرکز، یک مرکز تخصصی تشریفات اداری است که بهره برداران با توجه به سیاست های برون سپاری که به نظام مهندسی داده اند نظیر گلخانه، طیور، دام،شیلات، کلینیک و داروخانه)، مجوزهای آن تحت سازمان نظام مهندسی در صدور، تمدید و نقل و انتقال صورت می پذیرد، اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت مردمی در توسعه گلخانه ها،نگاه ما این است که از فضای باز به فضای بسته برویم و رسالت اصلی سازمان، مدیریت بهینه ذخایر و افزایش راندمان تولید است.

وی افزود: موضوع دیگری که در شهرستان جویم بعنوان نگین سبز از اهمیت بالایی برخوردار است، طرح صادرات محصولات که شناسه آن باید رعایت شود و مجوز شناسه ها تحت نظر سازمان نظام مهندسی می باشد.

فرماندار جویم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بحث کشاورزی شهرستان جویم که جزء اولویت ها می باشد، در تدوین سند توسعه شهرستان استفاده خواهد شد و بایستی بیشتر به آن اهمیت داده شود، گفت: جویم از نظر آب، هوا، خاک و موقعیت جغرافیایی جای پیشرفت دارد که متاسفانه تاکنون نتوانسته به اهداف اصلی اش برسد و امیدواریم با جذب سرمایه گذار در ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و استفاده از طرح های نوین کشاورزی، مرکبات مرغوب و به ویژه نخیلات، در آینده صادرات خوبی داشته باشیم و وضعیت اقتصادی شهرستان بهبود یابد.

لازم به ذکر است؛ این مرکز در محل تعاونی تولید سبزدشت جویم مستقر است.

خبرنگار: آرزو جهان پیما

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین